FIA objasňuje, co přesně je a co není v oblasti radiokomunikace povoleno

FIA | foto: FIA

Charlie Whiting poslal týmům další technickou direktivu, ve které je vysvětleno, co se jezdcům od nadcházející GP Singapuru může sdělovat radiem a co ne.

Po nastudování níže uvedeného upřesnění je zřejmé, že spousta technických věcí je s definitivní platností zakázána. V některých oblastech týkajících se například brzd anebo gum byl zákaz posunut až od GP Japonska.

FIA navíc jasně zakázala jakoukoliv zprávu, která "by byla kódovaná". Restrikce platí "po celou dobu, kdy je auto během závodního víkendu mimo z garáže", tedy i ve všech trénincích a kvalifikacích.

Nepovolené zprávy (ať už radiem nebo přes boxové tabule):

  • informace o detailních časech sektorů jednotlivých soupeřů a sdělování toho, kde je soupeř rychlejší nebo pomalejší,
  • změny v nastavení pohonné jednotky,
  • změny v nastavení pohonné jednotky za účelem fungování systémů,
  • změny v nastavení převodovky,
  • informace o jednotlivých převodech převodovky (bude kontrolováno od GP Japonska),
  • vyrovnávání SOC [state of charge - například úroveň baterií ERC] nebo změna výkonnosti,
  • informace o nastavení toku paliva (jedinou výjimku by tvořila žádost od ředitelství závodu),
  • informace o nutonosti šetření paliva,
  • informace o tlaku v pneumatikách nebo teplotách (bude kontrolováno od GP Japonska),
  • informace o nastavení diferenciálů,
  • informace o startovních mapách spojených s pozicí spojky pro start závodu a pit stopy,
  • informace o mapách spojky nebo nastavení, např. bod záběru,
  • pálení gum před startem závodu,
  • informace o vyvážení brzd nebo nastavení BBW [brake by wire],
  • varování o opotřebení brzd nebo jejich teplotě (bude kontrolováno od GP Japonska),
  • informace o volbě defaultních nastavení ovladačů (jiných než v případě jasně identifikovaného problému s vozem),
  • odpovídat na jasně položené otázky jezdecem, jako např. "Používám dobrou výkonnovou mapu?"
  • jakákoliv zpráva, která bude kódovaná

 

Povolené zprávy (ať už radiem nebo přes boxové tabule):

  • potvrzení toho, že zpráva od jezdce byla slyšet,
  • detaily ohledně času na kolo nebo sektoru,
  • detail času na kolo soupeře,
  • rozdíly od protivníků během tréninků nebo závodů,
  • "push hard", "push now", "you will be racing xx" a tak podobně ["zatlač", "zatlač teď", "budeš závodit s xx"],
  • pomoc s výstrahami během provozu v tréninku nebo závodě,
  • dávání informací o rozestupech mezi auty v kvalifikací tak, aby byl jezdec v lepší pozici pro čisté kolo,
  • varování o defektu,
  • informace o výběru gum pro další zastávku,
  • informace o tom, kolik kol zvládl protivník na dané sadě gum během závodu,
  • informace o specifikaci gum protivníka,
  • indikace potenciálního problému s vozem protivníka během závodu,
  • informace vztahující se k pravděpodobné strategii protivníka,
  • žluté vlajky, modré vlajky, safety car a další výstrahy,
  • informace o safety-car okně,
  • informace o překročení limitů tratě jezdcem nebo protivníkem, např. netrefení šikany, výjezd z trati, časová penalizace atd.,
  • oznámení o povolení nebo zakázání DRS,
  • řešení selhání DRS,
  • informace o změně pozice předního křídla na další zastávce,
  • informace o přenosu oleje,
  • informace o dešti, oleji nebo troskách v určité zatáčce,
  • informace o tom, kdy zajet do boxů,
  • připomenutí kontroly bílé čáry, patníků, semaforů při vjezdu nebo výjezdu z boxů,
  • připomenutí limitů trati,
  • předání zprávy z ředitelství závodu,
  • informace vztahující se k poškození vozu,
  • informace o zbývajících kolech,
  • informace od týmu ohledně výměny pozic s jiným jezdem,
  • testovací sekvence informací během volných tréninků, např. aero mapy,
  • informace o počasí,
  • informace o nutnosti zajet do boxů a odstavit monopost

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 17 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy