Jedním z důvodů současné globalizace Formule 1 mimo současné okruhy je i zákaz tabákové reklamy, přičemž tabákoví výrobci jsou největšími sponzory F1.
K výzvě Světové zdravotnické organizace na zákaz tabákové reklamy se postupně přidává jedna země za druhou. Z nových a budoucích pořadatelských zemí se připojilo i Turecko a nejnověji Čína.
Při prvním GP Číny 26. září 2004 tak nesmí být propagován žádný tabákový výrobek. Z tohoto důvodu také odstupuje od smlouvy na generálního sponzora závodu společnost Marlboro, jejíž místo zaujme petrochemický gigant Sinopec.
Foto: Jarno Trulli
V Číně bez tabákové reklamy
Formule 1 hledá nové trhy a větší zájem diváků. Na straně druhé však podléhá lobingu tabákových výrobců.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Felix Slováček šokuje: Dáda je prý ve vlastním světě s Vietnamcem a vínem!
-
Petra Svoboda vyprovodila manžela (†39) na poslední cestu! Dorazily hvězdy Novy
-
Petra Svoboda vyprovodila manžela (†39) na poslední cestu! Dorazily hvězdy Novy
-
Bezový sirup: Na recept budete potřebovat hodně cukru!
-
Agáta Hanychová vyvázla bez újmy? Pravda o sporu s Prachařem!
-
"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'
-
PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají
-
GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit