Jedním z důvodů současné globalizace Formule 1 mimo současné okruhy je i zákaz tabákové reklamy, přičemž tabákoví výrobci jsou největšími sponzory F1.
K výzvě Světové zdravotnické organizace na zákaz tabákové reklamy se postupně přidává jedna země za druhou. Z nových a budoucích pořadatelských zemí se připojilo i Turecko a nejnověji Čína.
Při prvním GP Číny 26. září 2004 tak nesmí být propagován žádný tabákový výrobek. Z tohoto důvodu také odstupuje od smlouvy na generálního sponzora závodu společnost Marlboro, jejíž místo zaujme petrochemický gigant Sinopec.
Foto: Jarno Trulli
V Číně bez tabákové reklamy
Formule 1 hledá nové trhy a větší zájem diváků. Na straně druhé však podléhá lobingu tabákových výrobců.
Doporučit článek
Další zprávy
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše