Proč jde Haas do F1? Chce zvýšit své prodeje o miliardu dolarů

Pirelli | foto: Pirelli

Americký obchodník a zakladatel závodního týmu, s nímž chce od roku 2016 vstoupit do Formule 1, popsal motiv svého vstupu do královské disciplíny motorsportu - jde, jak jinak, o peníze.

"Naším pětiletým plánem je zdvojnásobit prodeje z jedné na dvě miliardy dolarů ročně," přiznává Haas pro Forbes. "Zhruba 50 % naší výroby se prodá ve Spojených státech a 50 % v zámoří, ale z hlediska celkového trhu se ve Státech spotřebuje 5 či 6 miliard dolarů, zatímco ve zbytku světa to je 80 miliard dolarů ročně."

Proto doufá, že "procento naší produkce, které prodáme v zámoří, se zvýší z 50 % na možná 70 %." V řeči absolutních čísel by šlo o zvýšení prodejů z 500 milionů dolarů (přes 10 miliard Kč) na 1,4 miliardy dolarů (28,3 miliardy Kč). A k tomu má pomoci právě Formule 1.

"Potřebuji proniknout nejen do Evropy a Jižní Ameriky, ale i do Číny a Asie. V těchto krajinách zažíváme těžké časy, sotva si nás všímají, a Formuli 1 mají opravdu rádi. Čína představuje obrovský trh a prodáváme tam nízké procentu, takže bychom na tento trh opravdu rádi expandovali. Myslím, že nás tam F1 opravdu může dostat, protože Číňané dají hodně na značku, občas u těch špičkových," vykresluje Haas.

Plánuje přitom otevřít další továrnu pro svůj tým také v Británii, kde chce zaměstnat dalších 250 lidí. V Americe již má potřebnou infrastrukturu: "U Stewart-Haas Racing už máme pár stovek zaměstnanců, stejně jako infrastrukturu... Máme aerodynamický tunel za 50 milionů dolarů a rozšiřujeme dílny. Příští měsíc dostavíme další budovu o 11 600 metrech čtverečních."


Formule 1 má pomoci obchodníkovi Haasovi razantně zvýšit prodeje a dostat se na nové trhy (ilustrační foto: Daimler AG)

Své obráběcí stroje chce rozšířit i mezi týmy F1, tak jako například McLaren svou elektroniku. Pokud by ostatní nakoupili u něj, pokrylo by mu to náklady na vstup do F1. V současné době již například Williams F1 v rozsáhlé míře používá produkty Haas Automation.

Majitel této společnosti si proto dobře uvědomuje význam F1: "Celkem upřímně - mohl bych utratit 100 milionů dolarů za reklamu, ale nemyslím si, že bych z ní dostal tolik, jako dostanu ve Formuli 1... Myslím, že Haas Automation perfektně sedí F1. Pokud ji spojíme s F1, stane se prémiovou značkou. A prémiová značka je svatým grálem marketingu."

Nyní intenzivně jedná s výrobci pohonných jednotek: s Ferrari, Mercedesem a Renaultem. Nejde mu přitom jen o motory, ale o technologické partnerství, při kterém by šlo o stavbu šasi. "My bychom řekli: 'Potřebujeme postavit šasi, zde jsou naše vstupy, jak jej chceme postavit - co byste nás mohli naučit?' Cílem je dostat to pak nakonec do USA, tady do Kannapolis. Řekl bych, že možná za dva roky bychom si pak postavili vlastní šasi."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 25 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy