Systém HANS by měl svojí konstrukcí zaručit významnou redukci možných úrazů hlavy a především krční páteře při těžkých nehodách ve vysoké rychlosti. Systém je využíván v USA, kde se těší velké oblíbenosti. Naopak ve Formuli 1 je postoj k němu prozatím velmi rozpolcený. Kromě Jacquese Villeneuva, který ho od samého začátku odmítá se k jeho kritice přidali i piloti týmu Sauber Nick Heidfeld a Heinz Harald Frentzen.
Dle Petera Saubera si oba piloti stěžují na nepohodlnost systému a na to, že omezuje výhled z vozu. Největším otazníkem je pak to, jak se bude systém chovat při skutečné nehodě, která se nedá předem testy předpovědět. Sauber proto požaduje od FIA absolutní záruku na bezpečnost systému a jeho jednoznačný přínos k ochraně zdraví pilotů.
Peter Sauber žádá po FIA záruku
Šéf stejnojmenné stáje F1 Peter Sauber požaduje po Mezinárodní automobilové federaci (FIA) jednoznačnou záruku bezpečnosti systému pasivní ochrany HANS, který je dle pravidel pro všechny piloty již v letošním roce povinný.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Princezna Kate nemá věci ve svých rukou: Rozhodují lékaři, potvrzují slova z paláce!
-
U Neapole udeřilo zemětřesení. Bylo nejsilnější za 40 let
-
Jan Kačer: Nové informace o jeho zdravotním stavu!
-
Michal David šokoval fanoušky! Teď prozradil, co ho k tomu vedlo!
-
Na veřejnost unikla slova z důvěrného rozhovoru Karla III.! Co lidem tají?
-
"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'
-
PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají
-
GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit