Útok na titul je zatím nedohlednu. Po dvou čtvrtých místech v prvních dvou závodech přišlo v Bahrajnu zklamání v podobě paběrkování na posledních bodovaných pozicích, na lepší zítřky se zablýsklo až v Číně, kde se Fernando Alonso dostal Ferrari konečně na pódium.
"Týden po Velké ceně Bahrajnu přinesl několik změn, včetně jmenování Marca Mattiacciho, který povede sportovní oddělení po rezignaci Stefana Domenicaliho. Také jsme se v Číně dočkali prvního pódia, což přineslo povzbuzení pro celý tým, zatímco tvrdě pracuje na vývoji vozu ve snaze zlepšit jeho výkonnost," uvádí stáj z Maranella.
"Dnes, ještě více než dříve, když do Velké ceny Španělska zbývají tři týdny, uvnitř tichého okolí maranellské továrny šlapeme naplno," pokračuje v ujištění o obrovské snaze dostat se znovu na špici. Kvůli tomu také promluvil prezident Luca di Montezemolo k Mattiaccimu a jeho personálu a vyzdvihl potřebu "zařadit v práci vyšší rychlostní stupeň."
"Tato slova byla převedena v činy, které ještě urychlily rozhodovací proces s cílem optimalizovat práci a směr vývoje, pro který se v reálném čase rozhodli inženýři v Maranellu," vysvětluje na svých stránkách Ferrari. Volbou slov, která se podobají těm z minulých prohlášení, vyvolává dojem, jako by v továrně všichni doteď jen lenošili.
"Montezemolo je v první řadě zapojen do každodenní práce a je vždy v blízkém kontaktu s týmem. Požádal o okamžitou nápravu a usměrnění interních procesů, eliminování přechodných stavů a byrokracie v zájmu vyšší flexibility a efektivity, pokud jde o rozhodovací," popisuje Scuderia změny, které na pozadí probíhají.
Politicky zdatný Fernando Alonso věnoval třetí místo z Číny Stefanu Domenicalimu, nový šéf Marco Mattiacci to nebude mít lehké (foto: Scuderia Ferrari)
"Zároveň kvůli zjednodušení organizace byly sníženy počtu konzultantů a vstupů s cílem posílit určité klíčové oblasti, abychom našli z F14 T dostali více výkonnosti. Kromě toho byli dodavatelé požádání o větší podporu tím, že sníží dobu obratu součástek, které požaduje Maranello, čímž se sníží čekací doba na každý díl - jak v případě prototypů, tak i u prověřených prvků."
"Cílem těchto změn je schopnost rychleji reagovat a co nejlépe využívat informace, které poskytují jezdci během závodních simulací jak v továrně, tak především na dráze," dodává Ferrari, kterému v letošním šampionátu zatím patří až čtvrté místo.