Jak jsou na tom jezdci se součástmi svých pohonných jednotek?

Renault | foto: Renault Sport F1

Sledujeme statistiku využití jednotlivých součástí nových pohonných jednotek. Jak jsou na tom piloti před Velkou cenou Číny?

Počet pohonných jednotek, které mohou jezdci v sezóně využít, po loňském roce klesl z osmi na pět. Protože jsou nové systémy mnohem složitější, byly rozděleny na šest součástí, které se sledují zvlášť:
- motor s vnitřním spalováním (ICE)
- turbodmychadlo (TC)
- motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K)
- motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H)
- baterie neboli úložiště energie (ES)
- řídicí elektronika (CE)

Každá z těchto součástí je omezena na 5 kusů na jezdce a sezónu, lze ji však libovolně kombinovat s ostatními. Pokud například odejde někomu turbo, může se stávajícím interním spalovacím motorem použít nové.

Jak vidíte z tabulky, nejvíce výměn bylo provedeno na vozech Pastora Maldonada (celkem 6) a Kamuje Kobajašiho - oba využívají pohonné jednotky Renault Energy F1-2014.

Nejlépe na tom jsou naopak oba Mercedesy, McLareny, Force Indie, kde nedošlo ještě k žádné poruše - všichni používají pohonné jednotky Mercedes PU106A Hybrid. Mechanici nemuseli nic měnit ani Valtterimu Bottasovi či Fernandovi Alonsovi, jehož vůz pohání Ferrari 059/3.

Tresty za nasazení 6 pohonné jednotky či její součásti
Po nasazení šesté, zcela nové pohonné jednotky se všemi součástmi, bude jezdec potrestán startem z boxové uličky. V případě, kdy nad rámec 5 kusů použije poprvé pouze jednu součást, bude posunut o 10 míst dozadu, po nasazení kteréhokoliv dalšího šestého kusu o 5 míst dozadu.

Penalizace se navíc budou sčítat: pokud dostane trest v podobě odsunu o 10 míst na startovním roštu, ale vyjede si 19. místo v kvalifikaci, zbylých 5 míst se mu přenese do dalšího závodu (penalizace však nelze přenášet do více než 1 následujícího závodu).

 

Aktualizace po čtvrtečních nočních opravách na vozech


 

Cyklus převodovek před sobotou


 

Využívání jednotlivých součásti pohonných jednotek budeme po celou sezónu pravidelně sledovat.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 13 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy