Poté, co se v Bahrajnu Strategická skupina F1 vyslovila proti rozpočtovým stropům, hledá alternativní způsoby, jak dostat utrácení po kontrolu.
Jedním z vyhodnocovaných návrhů je povolení aktivního zavěšení, které bylo v F1 zakázáno v roce 1993. Podle týmů by mohlo být z pohledu nákladů efektivnější, pokud by mohli k optimálnímu nastavení vozu používat aktivní systém místo současných složitých výlučně mechanických systémů.
K opětovnému využívání aktivního zavěšení by podle Autosportu mohlo dojít od roku 2017, kdy by monoposty mohly přejít i na 18" kola. Strategická skupina F1 momentálně vyhodnocuje více krátkodobých a dlouhodobých návrhů, které by mohly být v příštích letech zavedeny.
Jejich cílem je zjednodušit součástí vozů všude tam, kde dochází k nadměrnému utrácení. To se týká například palivových systémů, nárazových struktur, návrhů předních křídel, hydraulicky propojených předních a zadních zavěšení či složitých brzdových kanálků.
V budoucnosti by mohlo dojít ke změně večerky a doby, kdy je možné pracovat na vozech, a k dalšímu snižování počtu zaměstnanců týmů při závodech.
Dočkáme se v F1 návratu aktivního zavěšení, které bylo zakázáno před sezónou 1994 poté, co jej ovládl Williams? Týmy o tom vážně přemýšlejí (foto: Williams F1 Team)