MERCEDES
Lewis Hamilton, 1.
Vyhrát takový závod je neuvěřitelné, opravdu mi trochu docházejí slova. Je to extáze, skvělý víkend pro tým, obzvlášť po tom náročném v Austrálii. Jsem opravdu hrdý na veškerou práci, kterou odvedl, aby nás dnes dostal sem.
Jsem skutečně velmi spokojený s tím, jak to dnes šlo. Nic nebylo jednoduché a vždy se učíte - a dnes jsem poprvé ujel závodní vzdálenost. Učil jsem se o palivu a pneumatikách, jde o hodně věcí, v nichž se můžu zlepšit. Ale s výkonností jsem dneska spokojený. Doufejme, že to takto bude pokračovat.
Dorazil jsem tady s tím, že by bylo skvělé věnovat vítězství lidem v Malajsii. Nikdy nedokážete předpovědět, jestli vyhrajete, takže první myšlenka po průjezdu cílem patřila jejich rodinám. Sledoval jsem každý den zprávy a nedokážu si ani představit, jaké to pro ně je. Vím, že to pro ně nic nezmění, přesto však doufám, že jde o dobrou věc.
Nico Rosberg, 2.
Dnes se mi povedl skvělý start. Bylo to těžké, ale těžil jsem z toho. Snažil jsem se honit Lewise, ale byl dnes pro mě zkrátka příliš rychlý.
Paddy Lowe, šéf týmu
Víte o všech věcech, které se mohou pokazit, my jsme si ale uvědomovali, že máme rychlost. Fantastické vítězství, jde o první double Mercedesu v této éře. Je to příjemné si připsat takový úspěch.
Niki Lauda, nevýkonný ředitel
Bylo to zajímavé sledovat Massu. My máme dva jezdce, kteří spolu bojují, nepoužíváme týmovou režii, ale Lewis měl naštěstí dobrý start a dostal se před Nica. Jde však o něco, co by pro nás v budoucnu mohlo být problémem. Závodní piloti jsou závodní piloti, závodí za sebe. Udělal bych přestně to stejné [neuposlechl týmovou režii] a moji piloti by udělali totéž.
RED BULL
Sebastian Vettel, 3.
Start nebyl moc dobrý a byl jsem celkem překvapený, když jsem uviděl Nica po mé pravé straně. [Původně] jsem si totiž myslel, že jsem odstartoval dobře, ale měl jsem tam Nica, takže to bylo těžké. Daniel se také přibližoval a přišel jsem o místo.
Naštěstí jsem ho získal zpět a později jsem se dostal blízko Nicovi, poté to však vypadalo, jako by našel další převodový stupeň a ujel. Ke konci jsem se už jen snažil dovézt vůz do cíle. Stále zbývá ujít kus cesty - Mercedesy jsou rychlé, ale dostáváme se do toho. Momentálně děláme větší pokroky než oni.
Kluci na to v továrně a u Renaultu tlačí. Vzhledem k tomu, kde jsme byli před 2 měsíci, tak si myslím, že tento víkend jsem učinili obrovský krok správným směrem. Škoda, že jsme nedojeli do cíle s oběma vozy. Třetí místo bylo dnes naším maximem, jsem s ním velmi spokojený.
Daniel Ricciardo, nedokončil
Jsem zklamaný, vypadalo to, že budeme moci získat solidní množství bodů a přibližoval jsem se jezdcům přede mnou, jenže při poslední zastávce došlo k mnoha problémům, takže závod pro mě skončil hodně rychle.
Uvnitř jsem opravdu zklamaný, malá část ve mně se ale raduje, protože jsem do prvních závodů vstoupil tak, jak jsem si přál. Chci se zlepšovat, existují však věci, s kterými můžu být spokojený. Protože se stále usmívám a jsem šťastný, tak si hodně lidí myslí, že jsem příliš hodný. Jsem tady ale kvůli závodění - a závodit chci na čele, takže toho ještě hodně uvidíte.
Christian Horner, šéf týmu
Když vezmete v úvahu, kde jsme byli sotva před měsícem, tak už jen dojezd do cíle by byl výsledkem. U Daniela se zdálo, že jeho auto nebylo správně zvednuto při zastávce. Přední levá pneumatika nebyla nasazena.
Myslíme si, že problém s křídlem mohl způsobit zvedák, musíme se na to podívat na videu. Na startu ho zmáčkl, ale ne mě neustále působí skvělým dojmem. Myslím, že toho od něj ještě hodně uvidíme.
FERRARI
Fernando Alonso, 4.
Nebyl to v žádné fázi snadný závod, jak jsme očekávali. Bylo to těžké a asi jsme neměli rychlost k tomu, abychom se udrželi za Mercedesem a Red Bullem. Měli jsme jinou strategii a byla to zábava, rozhodně ale musíme trochu zapracovat na výkonnosti.
Chceme bojovat s Red Bullem a s Mercedesem. Na druhé straně jsme ale po celý víkend neměli žádné technické problémy, potřebujeme zkrátka jen zlepšit výkonnost.
Kimi Räikkönen, 12.
O tom defektu toho moc nevím. Slyšel jsem, že od mě Magnussen narazil, ale nic jsem necítil a nevím, kdy se to stalo. Hodně to ale vysvětluje a pochopitelně to zničilo můj závod. Doteď to bylo dobré, i když kvalifikace nebyla ideální a nebyli jsme spokojeni, ale do závodu jsme byli v dobré pozici.
Měl jsem dobrý start, ale potom přišel problém se zadní pneumatikou. Mohl jsem být tam vepředu s Fernandem. Je to škoda, mohl to být dobrý závod. Chtěli bychom být tam vepředu, ale jsou na nás příliš rychlí, ale to jsme čekali. Doufejme, že do dalšího závodu přivezeme novinky, které jsem žádal a snad to bude změna k lepšímu.
Stefano Domenicali, šéf týmu
Nemůžeme být s výsledkem spokojeni, protože i když jsme získali čtvrté místo a Fernando je třetí v tabulce jezdců, Kimi nezískal body, které měl na dosah a to kvůli incidentu s Magnussenem. I kdybychom se zlepšili ve výkonnosti, ztráta na Mercedes je stále velká a měla by celý tým motivovat. Víme, na čem musíme zapracovat a to co nejrychleji. Šampionát teprve začal a věci se mohou rychle změnit.
FORCE INDIA
Nico Hülkenberg, 5.
Nebyl to nijak skvělý závod, jel jsem jeho větší část osamoceně, ale byl jsem za to rád. Po startu jsem měl odstup a bylo lehčí zvládat palivo i pneumatiky. Alonso mě jedl zaživa! Snažil jsem se, ale nebyla šance, že bych ho udržel za sebou. Auto na středně-tvrdé sadě nebylo zrovna nejpohodlnější.
Byli jsme jediný tým mimo ty přední, který zvládl dvě zastávky v boxech a měli jsme dobrou rychlost. Ukázali jsme, že zvládáme práci s pneumatikami, i když jsem se cítil lépe na středně-tvrdé. Jsem rád, že si odvážíme spoustu pozitiv a odjíždíme z Malajsie s řadou bodů.
Čekal jsem, že McLaren a Williams uvidím hned za sebou, ale nestalo se to. Byli jsme zde silní, což je povzbudivé. Myslím, že Bahrajn bude odlišný. Hodně "stop and go" zatáček a také těch pomalých. Hodně jsme tam testovali, ale závod bude v jiný čas.
Sergio Pérez, nestartoval
Je to opravdu škoda! Už včera jsme měli podobné problémy s podřazováním. Musíme to nyní zanalyzovat. Potíže jsme bohužel nevyřešili, ale musíme se soustředit na pozitiva, protože si odvážíme spoustu poznatků.
Byl to frustrující víkend, ale alespoň závodíme už za týden a budu moci to zklamání nechat za sebou. Jsem pochopitelně trošku zklamaný, protože si myslím, že bez těchto dnešních a včerejších problémů jsme mohli bojovat o dobré umístění.
Vijay Mallya, šéf týmu
Páté místo je fantastický výsledek. Zvládl to perfektně se dvouzastávkovou strategií. Nakonec jsme neměli výkon na to udržet za ním Alonso, ale i tak je povzbudivé vidět nás dojet tři sekundy před šestým McLarenem.
Věděli jsme, že teplo zvládáme dobře a je uspokojivé, že jsme získali dalších deset bodů. Ale je to den smíšených pocitů, protože Checo do závodu neodstartoval. Musíme problém vyřešit před Bahrajnem, protože jsme měli rychlost na to získat body s oběma vozy. Celkově se však cítím pozitivně a jsem si jistý, že v Bahrajnu výkon zopakujeme.
MCLAREN
Jenson Button, 6.
Myslím, že po pátku je šesté místo možná lepším, než jsme čekali. Mnoho auto podle mě pomalejších než my nebylo, odvedli jsme ale hodně práce. Musel jsem to opravdu kontrolovat a nemohl jsem na to tlačit, takže to byl pro mě závod o přemýšlení, z duševního pohledu velmi únavný. Přesto nejde o místo, na kterém bychom chtěli končit. Potřebujeme určité díly, které povedou ke zlepšení.
Kevin Magnussen, 9.
Omlouvám se týmu, protože jsem v první zatáčce udělal chybu a hodně jsem náš závod zhoršil. Je mi to líto, poučím se. Jenson dnes odvedl skvělou práci: startoval z 10. místa a dojel šestý. Já jsem startoval z osmého a měl jsem dojet taky dobře. Byla to moje chyba.
Eric Boullier, závodní ředitel
Jistě jsme očekávali odjezd ze Sepangu s více než deseti body. Jenson zajel bezchybně, posunul se z desátého na šesté místo a kdyby mu vyšla kvalifikace, mohl být ještě výš, i když asi ne o moc. Kevin měl dobrý start, ale narazil do Kimiho Ferrari a způsobil mu defekt a sám si poškodil zakončení předního křídla. První zastávka v boxech tak byla ovlivněna nutností vyměnit nos a posléze dostal penalizaci stop-go.
Takový závod si nováček může dovolit, je to nevyhnutelné a nepřekvapivé. Kevinova reakce však byla pozoruhodná ze dvou důvodů: sklopil hlavu a dal do zbytku závodu srdce a dostal se na deváté místo a zadruhé ihned se týmu omluvil, což bylo hezké slyšet. I když oba vozy bodovaly, nejsme spokojeni a pracujeme na zlepšení.
WILLIAMS
Felipe Massa, 7.
Nemyslím, že by věcem pomohlo, kdybych poslechl příkazy (a pustil Valtteriho Bottase). Jeho pneumatiky byly sice o něco novější, ale nebylo by to dost na to, aby předjel Buttona. Dělám co můžu, abych pomohl týmu a tým musí dělat to stejné pro mě.
Valtteri Bottas, 8.
Blížil jsem se rychleji než on [Massa]. Měli bychom si s týmem promluvit, podívat se na data, jestli jsme mohli Jensona dohonit. Myslím si, že ano. Z dnešního dne se musíme poučit, stále se musíme učit.
Claire Williamsová, zástupkyně šéfa týmu
Děláte to, co je potřeba, F1 je týmový sport. Felipe neignoroval týmovou režii, oba museli zchladit auto. Věděli, že mají především dovést vůz domů a získali jsme sedmé a osmé místo, což je oproti loňsku velký úspěch a proto jsem spokojená.
TORO ROSSO
Daniil Kvjat, 10.
Je dobré podruhé v řadě dojet v první desítce. Tento závod byl obtížný a intenzivní, se spoustou soubojů. První dva stinty byly těžké, když jsem bojoval s Williamsy a McLareny, ale oni byli na rovinkách rychlejší. Byl jsem spokojen s posledním stintem a zvládl jsem udržet si pozici.
Celkově to byl dobrý víkend a doufám, že budeme pokračovat ve zlepšování, protože tohle auto má rozhodně potenciál. Těším se do Bahrajnu a bude zajímavé závodit na okruhu, kde jsem v zimě testoval s tímto autem.
Jean-Eric Vergne, nedokončil
Myslím, že jsem měl dobrý start, ale brzy jsem ucítil problémy s autem. Ztratil jsem výkon a každý mě předjížděl. Potom jsem se dostal mezi Caterham a Bianchiho a možná jsem byl příliš ambiciózní, že jsem chtěl předjet dvě auta zaráz. Nebylo to možné a vyústilo to v kolizi, ve kterém jsem si poškodil přední křídlo.
V tu chvíli jsem věděl, že to ovlivní můj závod a doufal jsem v déšť a možná safety car, aby se karty otočily a já se připojil k ostatním. Ale dál jsem se s autem trápil a můj závod byl u konce. Je to škoda, protože to byl závod, ve kterém jsem mohl získat dobrý výsledek.
Franz Tost, šéf týmu
Daniil zajel další dobrý závod a opět získal body. Zvládl tlak od ostatních až do konce a ubránil svou pozici a neudělal chybu. Co se JEVa týče, po včerejším dobrém výkonu měl bohužel problémy hned od začátku, od prvního kola, ztratil spoustu pozic, když se něco na pohonné jednotce pokazilo v důsledku velmi vysokých teplot.
LOTUS
Romain Grosjean, 11.
Myslím, že to celkově bylo dobré, jedenácté místo je dobré. Degradace pneumatik se těžko kontrolovala a v posledních několika kolech to bylo těžké. Bylo příjemné spatřit cílovou vlajku - dobrá odměna pro všechny kluky. Není to ještě perfektní, ale v této fázi je to celkem dobré být tam, kde jsme.
Od osmého kola jsem přišel o spoustu přítlaku zejména v zadní části vozu, což věci ztěžovalo. Bez tohoto problému si jsem jistý tím, že bychom skončili výše. Je příjemné být zpět a tak blízko bodům, pro nás všechny je to pozitivní. Ke konci to byla dobrá bitva. Vzpomněl jsem si na naše minulé souboje, abych se ujistil, že Kimi neprojde.
Pastor Maldonado, nedokončil
Na startu jsme ztráceli hodně výkonu, takže to budeme muset později prošetřit, abychom zjistili, v čem byl problém, a analyzovat data. Nešlo o poškození způsobené při nehodě, ale o něco s motorem - ztrácel jsem hodně výkonu. Rozhodli jsme se odstoupit, abychom ušetřili moto. Znamenalo to, že jsem musel odstoupit, abych ochránil motor, protože jsme o jeden v této sezóně už přišli.
Přesto byl víkend očividným krokem vpřed. Od soboty jsme mohli s autem jezdit mnohem víc a Romain dokázal dojet do cíle závodu. Dnes to pro mě samozřejmě moc dobré nebylo, ale nejsme jediní, kdo má na počátku sezóny potíže. Je to spojeno s komplexními balíky ve vozech, ale o víkendu jsme se toho hodně naučili a příště dosáhneme dalšího pokroku.
Federico Gastaldi, zástupce šéfa týmu
Romain dnes odjel skvělý závod, byl na dosah bodů a dokončil první závod týmu v roce 2014. Poté svou pozici dokázal 8 kol bránit přesto, že jeho zadní difuzor nefungoval, což dokládá jeho odhodlání. To sdílí celý tým vzhledem k tomu, jak nyní hodláme dostat z E22 více výkonnosti.
Pastor měl velkou smůlu s problémem, který mohl poškodit jeho motor. Museli jsme s ním odstoupit, abychom si zajistili později v roce lepší výkonnost. Do Bahrajnu míříme odhodlaní jako vždy dále zlepšit naši výkonnost a spolehlivost.
CATERHAM
Kamuj Kobajaši, 13.
Být 13. ve druhém závodě je velmi dobrý výsledek, zvlášť po tak špatném víkendu. Měl jsem dobrý start, žádné potíže s brzdami v první zatáčce a na konci kola jsem byl šestnáctý a auto se chovalo mnohem lépe než po celý víkend. Degradace pneumatik byla dobrá, přizpůsobili jsme strategii. Je to povzbuzení pro všechny a dostali jsme se na desáté místo v šampionátu konstruktérů.
Poprvé jsem jel s plnou nádrží a na těchto pneumatikách a musíme se dál zlepšovat, abychom bojovali s jedním či dvěma týmy před námi. Vypadá to jako realistický cíl, ale nyní se soustředíme na současnost. Konečně jsme měli dobrý den a měli bychom být šťastní.
Marcus Ericsson, 14.
Chci poděkovat všem v garáži, že opravili po včerejší nehodě mé auto. Včera jsem se cítil pod psa, ale nyní jsem dojel svou první kompletní velkou cenu na čtrnáctém místě. Posun na desáté místo je pro všechny v Caterhamu skvělý pocit.
Můj start nemohl být lepší, předjel jsem Marussie a byl za Kamujem. Držel jsem se ho, ale potom jsem začal mít potíže s přilnavostí zadní části vozu a to mě stálo čas. Druhý stint byl dobrý, abych řekl pravdu, byl jsem překvapen, že bojuju s Räikkönenem! Ale když on a Vergne předvedli pár manévrů, ubránil jsem se a šel po Chiltonovi.
Dostal jsem se před něj a potom už jsem chtěl jen dojet závod. Na konci jsem začal ztrácet výkon a dojel těsně před Marusií, která mě kvůli potížím s ERSem málem dojela. Ale je to o 0,1s 14 místo a jsem rád, že jsem je udržel. Ten malý rozestup také ukazuje, že se počítá každý detail. Byl to těžký víkend, ale do Bahrajnu si vezeme pozitivní náladu a nemohu se dočkat, až sednu do auta.
Cedrik Saudohar, vedoucí podpory Renaultu
Zábavný a náročný závod se solidním výsledkem, který jsme potřebovali. Kamuj odvedl skvělou práci a dojel 13. a Marcus poprvé dojel celý závod na čtrnáctém místě.
Pracovali jsme na nastavení Kamujova vozu, aby se lépe ovládal a lépe pracoval s palivem a energií a nechali ho bojovat s Marcusem, který měl také dobrý závod, ale na konci kvůli to pro něj bylo kvůli potížím s ERSem náročnější. Ztráceli jsme výkon na obou MGU, ale dojel až do cíle, což je důležité. Podíváme se, co se stalo a do Bahrajnu to opravíme.
MARUSSIA
Max Chilton, 15.
Musím říct, že to byl dost náročný závod. Start se mi moc fantasticky nepovedl a věděl jsem, že v první zatáčce budu v problémech, kterým se mi aspoň podařilo vyhnout.
Po většinu závodu jsme sváděli těsný souboj s Ericssonem a ke konci jsme byli velmi blízko a tlačili na něj až po cílovou čáru. Nakonec nám scházela desetina sekundy. Jsme dnes trochu zklamání, ale dáme se dohromady a zaměříme se na to, co můžeme udělat příští víkend v Bahrajnu.
Jules Bianchi, nedokončil
Situace s Maldonadem byla žel následkem toho, co se přihodilo po startu, když do mě zezadu vrazil Vergne a propíchl mi levou zadní pneumatiku. Jednoduše jsem se Maldonadovi nemohl vyhnout, nedalo se s tím nic dělat. Zajeli jsme k výměně pneumatik a nasazení předního křídla, když jsem se ale vrátil na dráhu, vůz se nedalo snadno ovládat.
Podezřívali jsme to na problém s brzdami. Nemohli jsme takto pokračovat a neměli jsme jinou možnost, než odstoupit. Bylo to zklamání skončit svůj závod po 8 kolech. To není odměna, jakou si tým zde zaslouží po týdnu, kdy jsme ve všech částech dosáhli slušného pokroku.
John Booth, šéf týmu
Byl to pro tým a pro jezdce těžký start kvůli neuvěřitelně vysokým teplotám na roštu. Starty nám zatím moc nevycházejí, oba jezdci se ale dokázali probojovat zpět ve svém prvním kol. Žel pro Julese defekt od Vergneho vedl k incidentu s Maldonadem a musel se vrátit do boxů k výměně pneumatik a nasazení nového předního křídla.
Od té chvíle pak Jules s vozem nebyl spokojený a podezřívali jsme další poškození, které při zastávce nebylo zřejmé. žel jsme neměli jinou možnost, než jej kvůli poškození při nehodě stáhnout. Jinak si myslím, že by jeho vůz byl stejně spolehlivý jako ten Maxův.
Max zpočátku následoval oba Caterhamy. Ve druhém stintu, neměl takové tempo, aby se udržel Kobajašiho, ale pokračoval v boji s Ericssonem. Během zastávek si vyměnili pozice. V posledním stintu jsme byli za ním, ale dokázali jsme na něj tlačit až do poslední zatáčky, víc už se nepovedlo.
Celkově je závod z výkonnostního hlediska zklamáním, ale poučili jsme se z dalšího dokončeného závodu s novým pohonným ústrojím, což nám pomohlo. Svou pozornost nyní můžeme přesunout k Bahrajnu a snaze dosáhnout dalšího zlepšení ve výkonnosti.
SAUBER
Esteban Gutiérrez, nedokončil
Po docela dlouhém stintu jsem zajel do boxů a nemohl zařadit jedničku. Zkoušel jsem to několikrát, ale nefungovalo to, takže nebylo moc věcí, co jsem mohl udělat. Udělali jsme krok vpřed. Pochopitelně to nebyl dobrý závod, ale musíme být optimisté. Musíme vyřešit naše potíže a být spolehliví a konzistentní. Je to dlouhá sezona a věřím, že se zlepšíme.
Adrian Sutil, nedokončil
V mém posledním kole jsem neměl výkon a najednou motor vypnul. Nevím, co se stalo, musíme se na to podívat. Je to škoda, spousta věcí nyní nefunguje a musíme se poučit. Celkově naše rychlost byla pomalá a přilnavost slabá. Není to u nás obvyklé a nečekali jsme to. Budeme na tom do dalších závodů pracovat. Do Bahrajnu nezbývá moc času, takže moc novinek tam nečekáme. I tak máme plán, abychom se zlepšili.
Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Během tréninků jsme viděli, že naše výpočty na zlepšení rychlosti fungovaly. Ukazuje to, že jdeme správným směrem. Je jasné, že takové závodní výsledky jsou zklamáním. I tak nás to ale v dalších krocích nezastaví.