Průtokoměry paliva v Malajsii zlobí Red Bull i Toro Rosso, Horner hodlá jednat s FIA

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Další problémy s čidly měřícími průtok paliva dnes zažil Red Bull v Malajsii. Ve druhém tréninku nefungovaly ani v jeho dceřiné stáji Toro Rosso, Christian Horner ztrácí trpělivost.

Red Bull, který byl v Austrálii vyloučen poté, co Daniel Ricciardo dojel na druhém místě, žádá od FIA vyjasnění postupů týkajících se měření průtoku paliva, který je letos nově omezen na max. 100 kg/h.

Krátce poté, co si Horner stěžoval na nevyzrálost nové technologie, selhalo v prvním tréninku čidlo opět ve voze Ricciarda. Proto žádá schůzku se zástupci FIA, aby předešel dalším tvrdým postihům: "Myslím, že si s Charliem [Whitingem] před tím popovídáme. Pokud uvidíme rozptyl, co budeme dělat? Snad se dohodneme na něčem rozumném."

"Hned ráno nám vypadl signál z Danielova vozu, takže jsme čidlo samozřejmě před odpolední částí vyměnili a zatím nemám výsledky toho, jak to dopadlo. Snad to vykazuje takové hodnoty, jako u rozdělovače paliva a bude tak fungovat i po zbytek víkendu.

Pokud ne, ocitneme se v hloupé situaci, ale budeme se v tom snažit spolupracovat s FIA. Znovu však čelíte stejnému dilematu, jako před pár týdny v Austrálii," stěžuje si Horner pro Autosport. Jeho tým dnes ale nebyl jediný, kdo měl s oficiálními průtokoměry velké problémy.


Daniel Ricciardo měl dnes v Sepangu znovu problémy s homologovaným průtokoměrem
(foto: Red Bull Racing)

Problémy mají i ostatní
"Ostatní týmy o tom tolik nemluví. Jsme si vědomi, že mají také problémy. Víme o dvou poruchách dnes dopoledne u Toro Rosso. Čidlo Sergia Péreze selhalo pro celý závod a ostatní dostávali jiné údaje.

U nás byl problém ten, že senzor ujížděl, nebylo to o nekonzistenci, šlo o konstantní odchylku od přívodu paliva. Potřebujeme čidlo, které udává konzistentní hodnoty jako rozdělovač paliva, což je ten nejdůležitější faktor.

Proto se v závodě budeme muset rozhodnout podle toho, jak se bude čidlo chovat. Pokud by šlo o 0,25 %, pak se s tím dá žít, když jde ale o 2 %, to už přijatelné není. Záleží na tom, jaké hodnoty bude ukazovat," dodává Horner.

Drahý špás
Čidla, která pro FIA dodává společnost Gill Sensors, přitom nejsou zrovna nejlevnější záležitostí: jeden kit stojí 10 000 liber (kolem 320 tisíc Kč), jeho kalibrace u firmy Calibra pak přijde na dalších 6 000 liber (kolem 192 000 korun). "Tolik k šetření," uvedl ironicky odborný poradce Red Bullu Helmut Marko.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 28 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy