Na příliš tiché motory si po úvodním závodě stěžovali nejen fanoušci, ale také organizátoři Velké ceny Austrálie. Podle nich dokonce nedostatek hluku porušuje smlouvu a diváci na trati nedostali to, co si zaplatili. Rozhořčení a zděšení neskrýval ani Bernie Ecclestone.
Zklamán byl i Martin Brundle, kterému se sice líbí řada mechanických zvuků či kvílení pneumatik, které dříve nebylo možné zaslechnout, avšak hlučnost motorům prý chybí a ubírá to závodění na dramatičnosti.
Toto Wolff se nechal slyšet, že by v týmech měli být otevření myšlence zdokonalení zvuku letošních monopostů, pokud si to fanoušci přejí. Podle Brundla by to však stálo další velké peníze.
"Já nejsem odborník na techniku, ale na tu věc se musíme podívat. Pokud souhlasíme s tím, že se se zvukem něco musí udělat, je třeba se nějak dohodnout. Ale nejsem si jistý, jestli to bude možné," uvedl pro Autosport výkonný ředitel Mercedesu, Toto Wolff, který úvodní závod letošního ročníku označil za úspěšný.
"Auta jsou z technologického hlediska na špičkové úrovni. Ale slyšíme kritické hlasy směřující ke zvuku motorů. Já se v Melbourne zúčastnil akce s Davidem Coulthardem, který jezdil se starším autem a osmiválcovým motorem a byl to mohutný zvuk. Nedá se proti tomu nic namítnout. F1 je však stále vrcholem motorsportu. Není to GP2 a ty kroky byly správné."
"Musíme akceptovat, že se F1 změnila a je to směr, kterým se ubírají i silniční auta, je to moderní technologie. Za pár závodů budou tyto vozy rychlejší než jejich předchůdci a na zvuk si lidé zvyknou. A příští rok už nepoznáte rozdíl," domnívá se.
Také Ron Dennis se domnívá, že je zatím příliš brzy na to, dělat závěry. "Chce to trochu času, než začneme příliš výrazně kritizovat. Vždy budou lidé reagující negativně, to je prostě nevyhnutelné. Kvalifiace však byla vzrušující a závod byl mezi všemi, ovšem pravda, kromě Meredesu, velmi vyrovnaný," okomentoval pro Autosport situaci šéf McLarenu.
A zvuk nových motorů brání také Eric Boullier. "Nemůžeme ignorovat stížnosti fanoušků, ale musíme se také podívat i na pozitiva a nezaměřovat se pouze na zvuk. Každá změna s sebou nese klady a zápory. Procházíme vzrušujícími změnami a tyto nové průmyslově hodnotné pohonné jednotky by mohly být zajímavé pro nové výrobce motorů," uvedl pro BBC.
"Máme méně přítlaku a záleží více na pilotech. Během víkendu uvidíte více menších jezdeckých chyb. A i když musíme šetřit palivo, stále jsme mohli vidět řadu předjížděcích manévrů a pro závodníky to bylo náročné. Je pravdou, že zvuk je jiný, ale v porovnání s minulou érou tubro motorů v sedmdesátých a osmdesátých letech se moc neodlišuje. Chce to trochu více času, abychom viděli, jak se to vyvine," žádá o strpení i závodní šéf McLarenu.
A najdou se pochopitelně i tací, kterým se nový zvuk motorů líbí. "Mně osobně se ten nový zvuk líbí. Myslím, že si lidé hodně rychle na tyto novinky zvyknou. Během historie jsme měli tolik změn a člověk velmi rychle zapomene, jak zněl předchozí zvuk. Myslím, že lidé chtějí především vidět pěkné závody. A pokud je dodáme, problémy možná... nebo vášnivá debata kolem nich uvadne a vyprchá," prozradila v rozhovoru pro BBC Claire Williamsová, záskupkyně šéfa Williamsu.
Podle Ecclestona však není možné čekat celou sezonu. Mohlo by totiž být už příliš pozdě. "Nevím, jestli bude možné něco udělat, ale měli bychom to prozkoumat. Zkusme tomu nechat pár závodů a potom se možná podívat, co se s tím dá třeba udělat," uvedl pro Daily Telegraph.