Opravy vozů trvají i čtyřikrát déle: "Kvůli vadnému senzoru je třeba rozebrat i půl motoru"

McLaren | foto: McLaren

Letošní vozy Formule 1 jsou díky novým pohonným jednotkám, systémům pro rekuperaci kinetické energie a dalším novinkám velmi komplexní stroje. S tím stoupá i čas potřebný pro jejich opravy.

Minulý týden jsme během testu v Jerezu mohli vidět, jak odstraňování menších potíží týmům zabralo většinu dne. Některé opravy trvaly až čtyřikrát déle: například výměna převodovky trvala čtyři hodiny, zatímco loni tento zákrok mechanici zvládli během jedné hodiny. A při výměně motoru šlo až o sedm hodin.

Pat Fry po testu v Bahrajnu uvedl: "Vozy jsou velmi složité a jen dostat se dovnitř a přijít na problém může dlouho trvat. Je těžší dostat se k dílům, které je třeba vyměnit, než jejich samotná výměna." Odstraňování potíží podle něj minulý týden i Ferrari trvalo alespoň dvakrát déle než v roce 2013.

Náročnost práce mechaniků v letošním roce dokresluje jeden z mechaniků Toro Rosso: "Problémem je, že u nových pohonných jednotek je vše natěsnáno na milimetry. Najít vadný senzor, který zastavil auto, může znamenat rozebrání poloviny motoru. Přístup je opravdu složitý."

Jaký by to mohlo mít dopad na týmy během závodních víkendů? I menší porucha ve třetím tréninku by jezdce mohla vyřadit z odpolední kvalifikace, protože by nemusela být včas odstraněna. Týmy proto spolehlivosti věnují velkou pozornost, protože letos bude klíčová.


Nico Rosberg v garáži Mercedesu v Bahrajnu (foto: Mercedes AMG F1 Team)

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 11 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy