Williams: Status zákaznického týmu Mercedesu nám nevadí

Williams | foto: Williams F1 Team

Williams si je jistý, že být zákaznickým týmem výrobce, který má v F1 svůj vlastní tým, nijak nepřibrzdí jejich sezonu roku 2014.

Tým z Grove pro letošní sezonu, kdy bude díky velkým změnám v pravidlech vliv 6 válcového pohonného ústrojí hodně velký, přešel od Renaultu k pohonným agregátům Mercedesu.

Německá značka bude muset, tedy stejně jako v minulých letech, pečlivě zvažovat svoji roli jako dodavatele pohonného ústrojí zákaznickým týmům a jako majitele závodního týmu. Vedoucí testovací a podpůrný inženýr Williamsu Rod Nelson řekl, že se nebojí toho, že by byla jeho stáj nějak omezena zákaznickým statusem.

Dle jeho slov jim také pomůže to, že výrobci jsou stále ještě od maxima možného, co se z nových pravidel dá získat, vzdáleni, a tak bude spolupráce mezi nimi a Mercedesem intenzivnější, protože mají oba stejný zájem. "Se vztahem, který máme s Mercedesem, jsme velmi spokojení. Chtějí, aby se nám dařilo, čím více mil ujedeme, tím šťastnější budou, takže nám jasně pomáhají naplňovat naše cíle."

"Historicky jako zákaznický tým, kluci přes motory jsou na jedné straně kanceláře nebo garáže a lidé starající se o šasi jsou na druhé straně a máte s nimi tak rozdílný kontakt. Ale teď trávíte většinu času mluvením s našim inženýrem přes motory nebo kontroloním inženýrem nebo kontrolním výkonovým inženýrem a nebo KERS techniky."



Felipe Massa s novým Willamsem FW36 (foto: Williams F1 Team)

Nelson také řekl, že komplexnost interakce spousty nových systémů - včetně turba, zařízení pro rekuperaci energie a brake-by-wire technologie - přinutilo tým znovu promyslet jejich tradiční model testování. "Po technické stránce se učíme spoustu věcí, které jsme nečekali, že se budeme učit a některé věcí, které jsme si mysleli, že by mohly být oporavdu důležité, nejsou tak důležité, jak jsme si mysleli, že budou. 

Hlavní oblastí vývoje je momentálně obnova motoru, což je pro nás nové. Občas dokonce ani nevíte, odkud energie pochází a po celý čas se to snažíte zoptimalizovat, protože to je velmi složité. Je zde mnoho nových věcí a bez pochyby jsme něco přehlédli a doposud jsme na to ještě nepřišli."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 22 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy