Allison: Přítlak se rychle zvyšuje, mezi nosy jsou ve výkonnosti jen drobné rozdíly

Räikkönen, Kimi | foto: Scuderia Ferrari

Podle technického ředitele Ferrari Jamese Allisona jsou mezi různými řešeními nosů letošních vozů Formule 1 ve výkonnosti jen drobné rozdíly.

"Pokud se rozhlédnete po boxové uličce, každé auto má jiný nos. A žádná auta si nejsou moc podobná. Důvodem je to, že pravidla pro nosy poskytují celkem velkou geometrickou svobodu, takže se ji snažíte prozkoumat," vysvětluje Allison.

"Důvodem, proč nemáme jediné řešení, je to, že vlastně nejde o citlivou oblast, takže existují spousty řešení, které fungují. Přišel jsem předtím z jiného týmu [z Lotusu] a ten má velmi agresivní řešení, pracoval jsem tam na něm, a my [Ferrari] máme další řešení," odhaluje technický ředitel stáje z Maranella, kde nastoupil od 29. července 2013.

"Ale opravdu v tom toho moc není. Jde o věci, které jsou zkrátka dobré pro rozhovory, protože jsou hned v přední části vozu," shrnuje debatu o nosech. Připouští ale, že nová pravidla je připravila o velkou část přítlaku.

"Pokud byste si chtěli udělat rychlou představu, podívejte se na velikost zadních křídel. Máme zadní křídla, která jsou víceméně taková, jaká jsme používali v Kanadě. To zhruba vypovídá o tom, jak jsou na tom vozy s přítlakem. A navíc nemáte výfukovou podlahu jako minulý rok," pokračuje Allison.


Záď nového Ferrari F14 T (foto: Scuderia Ferrari)

Podle něj se však týmy v této oblasti rychle zlepšují. "Pravidla jsou zároveň novými pravidly a nová pravidla nabízejí nové příležitosti. Tempo nalézání přítlaku je celkem rychlé. Nikdy nevíte, kdy zvolní, momentálně to však není na dohled."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 7 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy