Výhody a nevýhody pozdního vstupu Hondy do F1

Renault | foto: Renault Sport F1

Letos čeká výrobce motorů v F1 velká změna: přechod z atmosférických 2,4litrových V8 agregátů na 1,6litrová turba. Honda se však přidá až v roce 2015, kdy bude pohánět McLareny. Jaké jsou výhody a nevýhody jejího opožděného nástupu?

Podle šéfa traťových operací Renaultu Rémiho Taffina příchod o rok později Hondě umožní se soustředit výlučně na rok 2015, aniž by se zbytečně rozptylovala řešením potíží s letošním motorem.

"Někdo by mohl argumentovat tím, že se jedná o dobrou výhodu, někdo jiný by se zase mohl přít, že tomu tak není. Máte jeden rok navíc na studium vašeho motoru a možná byste mohli skončit v roce 2015 s motorem, který je mnohem lépe vyvinutý," uvádí Taffin.

"My však budeme zároveň vyvíjet motor pro rok 2015 - už na něm pracujeme - a to je velmi podobné. Jde jen o zdroje, protože oni [Honda] se nemusí soustředit na rok 2014, jsou plně zaměřeni na 2015. To by mohlo být výhodné, protože veškeré své zdroje, peníze a lidi vloží do příštího roku, zatímco my je musíme rozdělit," vysvětluje šéfinženýr Renaultu.

Nevýhodou však je absence testování na dráze, kterou Honda nemůže ničím nahradit. Renault bude letos dodávat své pohonné jednotky Caterhamu, Red Bullu, Toro Rosso a zřejmě i Lotusu - k dispozici bude mít tedy dostatek dat z reálného provozu.

"Nebudou jezdit s autem, což je podle mě ke škodě. I když máte v továrně všechno nejlepší, je to vždy auto, kde si ověřujete všechno, co jste během zimy a posledních tří či čtyř let studovali," dodává Taffin.


Honda možná získá čas pro vývoj, zkušenosti z reálného provozu však podle Rémiho Taffina nic nenahradí (foto: Renault Sport F1)

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 10 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy