Když do konce závodu zbývalo deset kol, pilot Ferrari po své druhé a poslední zastávce vyjel na dráhu těsně vedle Francouze s vozem Toro Rosso a mimo vymezený prostor jej předjel. Vergne si na tento okamžik stěžoval a komisaři FIA oznámili, že se incidentem budou po skončení závodu zabývat.
Po něm vyslechli oba piloty a rozhodli se neudílet dodatečný trest průjezdu boxovou uličkou, který by se změnil v 25 trestných sekund připočtených k Alonsovu času, což by Španěla odsunulo z pátého na deváté místo.
"Zatímco vůz č. 3 [Alonso] opustil trať v zatáčce 3 - 4, komisaři věří, že neměl jinou možnost, když byl vůz č. 18 [Vergne] vedle něj. Vůz č. 18 byl na konci svého stintu na opotřebovaných pneumatikách a byl plně odhodlaný projet zatáčkou, když vůz č. 3 vyjel z boxů.
Telemetrie potvrzuje, že vůz č. 3 byl na měkkých pneumatikách výrazně rychlejší, a měl v dané části tratě výhodu. Vyjádření jezdců byla zcela jasná. Komisaři proto určili, že žádný z vozů se incidentu nemohl vyhnout, ani žádný z nich v důsledku onoho incidentu nezískal výhodu," píše se v rozhodnutí komisařů.
Fernando Alonso předjíždí Jeana-Erica Vergneho mimo trať
Alonso ještě před jejich finálním rozhodnutím novinářům sebevědomě řekl: "Nebudu potrestaný. Druhému jezdci musíte nechat místo na šířku vozu. Vergne mi ho nenechal a já jsem musel vyjet mimo trať."
Ferrari si tímto uchránilo také cenné body v šampionátu konstruktérů. Na druhý Mercedes ztrácí dva závody před koncem pouhých 11 bodů.
Druhá strana s verdiktem spokojená nebyla. Vergne k tomu dodal: "Už nějakou chvíli piloti dostávají trest za to, když přejedou všemi čtyřmi koly čáru. Stejně by mě předjel na další rovince, protože jsem se v tu chvíli s pneumatikami trápil."