Lotus do Monzy přiveze vůz E21 s delším rozvorem, jeho test bude pro rok 2014 klíčový

Räikkönen, Kimi | foto: Lotus F1 Team

Lotus přiveze příští víkend do Itálie nový vůz E21 s o 10 cm delším rozvorem. Jeho chování bude důležité pro vývoj monopostu pro příští rok.

S delším rozvorem se u E21 setkáme v Monze letos poprvé, k jeho nasazení přistoupí tým z Enstone na základě výsledků ze simulátorů s jezdcem ve smyčce, který zprovoznili minulý rok.

Poprvé Lotus také použil simulátor pro tak velkou změnu v designu na doporučení své skupiny pro dynamiku vozidla poté, co si jej vyzkoušel v aerodynamickém tunelu. Novinka nemá ani tak vylepšit stabilitu na dlouhých rovinkách v Monze, nýbrž zlepšit aerodynamické vlastnosti černého vozu.

Designéři mají zřejmě v plánu posunout dopředu přední kola o 10 cm, aby se zlepšil průtok vzduchu přes bočnice. Protože se změní relativní pozice kol vůči šasi, bude to vyžadovat i změnu v umístění nosu a předního křídla, stejnějako nové nárazové testy a přepracování zavěšení.

Podle šéfa týmu Erica Boulliera je důležité vyzkoušet si vůz s delším rozvorem, protože si tím ověří výsledky ze simulátorů, který používají a který je klíčovou součástí jejich vývojového procesu, obzvlášť před velkými změnami příští rok.

"Musíme to udělat, protože musíme otestovat náš systém. Rozhodovací proces je nyní mnohem složitější, protože zahrnuje simulátor, který klade větší důraz na výkonnost vozu. Uvidíme však, jestli funguje," popisuje Boullier.

"Ke změně dochází kvůli výkonnosti. Musíme ji otestovat, abychom se ujistili, že nemá negativní vliv na aerodynamiku. Zdá se, že s ní souvisejí určité kladné stránky. Pilotovi se v simulátoru zamlouvala, takže uvidíme, jestli tento nový druh práce povede k výsledkům," pokračuje šéf Lotusu.


Vypadnutí Kimiho Räikkönen v Belgii zasadilo ránu do jeho nadějí na boj o titul
(foto: Lotus F1 Team)

Tým doufá, že tato velká změna pomůže Kimimu Räikkönenovi zvýšit šance na boj o titul poté, co v posledním závodu v Belgii musel odstoupit kvůli přehřátí brzd, které způsobila stržená fólie z hledí přilby.

"Je to rána. Nevzdáme se, ale stáhnout 65 bodů je těžké. Snažíme se odvádět co nejlepší práci, abychom se udrželi v boji o pozice v šampionátu konstruktérů. Větší naděje chovám ve zbytek sezóny [po evropské části], protože o Spa a Monze jsme vždy věděli, že budou náročné," dodává Boullier.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 16 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy