Negativní reklama odrazuje dodavatele pneumatik od F1, Surer viní týmy

mclaren mp4-28 | foto: McLaren

Současná kritika Pirelli ze strany týmů není fér a podle bývalého pilota Formule 1 Marca Surera odrazuje dodavatele pneumatik od Formule 1.

Pirelli při vývoji používá neadekvátní techniku - tři roky starý Renault R30 - a před sezónou s týmy testuje za chladného počasí. Tento týden s ním Jaime Alguersuari testuje v Barceloně, kde se zaměřují hlavně na konstrukce zadních pneumatik pro příští rok.

I když stále nemá smlouvu na příští rok, musí už na vlastní náklady testovat a vyvíjet budoucí pneumatiky pro případ, že se FIA s nimi rozhodne pokračovat.

Italský dodavatel tuto situaci nelibě nese a jeho sportovní ředitel Paul Hembery varoval, že si F1 bude muset "najít někoho jiného," pokud se neupraví pravidla a nezmírní jejich kritika. "Mnoho z nás si vyslechlo spoustu nefér kritiky. Různí lidé rádi používají naše jméno a vystavují Pirelli útokům pro libovolné účely, což je nepřijatelné."

Podle Marca Surera by Michelin či Bridgestone mohli díky svým zkušenostem Pirelli "rychle" nahradit, "pokud by chtěli." Podle něj však vzniká otázka, zda je z jejich pohledu opravdu o co stát. Poukazuje přitom na neustálou kritiku, které je Pirelli vystaveno od svého opětovného vstupu do F1 v roce 2011, kdy splnilo zadání: pomohlo zvýšit počet zastávek a zatraktivnit tak závody.

V poslední době kritika navíc zesílila. "To od týmů nebylo chytré. Přesto všechno stojí F1 dodavatele pneumatik spoustu peněz, pokud se jim to však vrátí ve formě negativní reklamy, pak to je naprosto odrazující."

Týmy Formule 1 společnosti Pirelli za pneumatiky nic neplatí, což bylo jednou z jejich podmínek při výběru dodavatele před třemi lety.


Týmy si kritikou dodavatele pneumatik podle Surera prokazují medvědí službu (foto: Pirelli)

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 26 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy