Na dotaz, zda by se McLaren nemohl vrátit k loňskému vozu, Whitmarsh odpovídá: "Je to možné, ale myslím, že tou nejlepší věcí pro nás momentálně je pracovat a pochopit tohle auto. Sezóna je neuvěřitelně dlouhá: máte-li vyhrát závody a šampionát, musíte auto rozvíjet po celý rok."
"Chtěli jsme si pro to ponechat prostor. Pokud bychom se snad drželi původních konceptů loňského vozu, možná bychom dnes zde byli silnější. Ale učinili jsme takové rozhodnutí. Propracujeme se tím a budeme mít auto s větším potenciálem, než jsme měli minulý rok," věří šéf McLarenu.
Problém spočívá částečně v příliš úzkém rozpětí špičkové výkonnosti, což dokázal Jenson Button při předsezónních testech v Jerezu, kde s velmi nízkou světlou výškou, kterou není možné použít v závodě, zajel velmi rychlé kolo. Felipe Massa o něm tehdy prohlásil, že ho s Ferrari není schopen dosáhnout.
Pro Jensona Buttona jsou povzbuzením výkony Fernanda Alonsa, který se na počátku také trápil s pomalým monopostem, přesto nakonec bojoval o titul: "Fernando se tady kvalifikoval minulý rok se ztrátou 1,5 sekundy a téměř vyhrál šampionát, takže pro přední tým je možné stáhnout takový deficit. Jestli to bude stejné jako v jejich případě, to nevím."
Jenson Button během kvalifikace v Austrálii (foto: McLaren Mercedes)
"Kvalifikace za sucha pro nás zřejmě není dobrou věcí, protože za mokra jsme mohli skončit na roštu výše. Dobré pro nás ale může být zjištění, jak na tom jsme. Po závodě to budeme vědět: naše přednosti a slabiny. Vždy máte nějaké silné a slabé stránky, je jen otázkou kolik a čeho.
Není to pozice, ve které bychom se na počátku roku chtěli nacházet, ani pozice, v níž jsme byli minulý rok touto dobou. Jedná se však o velmi odlišnou situaci," dodává Button.