McLaren představil svou novou zbraň: vůz MP4-28 (+ foto)

mclaren mp4-28 | foto: McLaren

McLaren dnes ve svém technologickém centru ve Wokingu představuje monopost pro sezónu 2013. Prezentace je za přítomnosti vedení týmu a závodních pilotů Jensona Buttona a Sergia Péreze vysílána živě přes Internet.

Prezentace začala historickým videem a příjezdem starších formulí přímo do prosklené haly před přítomné diváky ve Wokingu. Sergio Pérez vjel v oranžovém McLarenu MP4-12C, Jenson Button v novém P1.

"Vstupuji do své čtvrté sezóny jakožto pilot McLarenu a více než kdy jindy chápu silné stránky a schopnosti tohoto týmu. Letos je skutečně o kontinuitě a konsolidaci. Tou největší změnou pro rok 2013 je samozřejmě můj nový týmový kolega, Checo," popisuje Button. "Je vždy zajímavé a inspirující začít pracovat s novou tváří, a už to vypadá na velmi pozitivní pracovní vztah."

"Loni jsme byli velmi silní po celou sezónu 2012, al e z jednoho či druhého důvodu, jsme to vše nedali dohromady tak, abychom bojovali o titul. Letos to chceme letos zlepšit. Pozoroval jsem, jak úzce všichni spolupracovali na tomto voze, a myslím si, že máme základ pro velmi dobrou sezónu.

Před sezónou budeme velmi tvrdě pracovat na tom, abychom k prvnímu závodu dorazili s neprůstřelnou spolehlivostí, to se týká rovněž provozní stránky. Myslím, že jsme se poučili a od minulého roku rozvinuli, což nám pomůže k mnohem hladšímu a silnějšímu boji," dodává Brit.


McLaren MP4-28 odhalen

Sergio Pérez uvádí: "Samozřejmě si plně uvědomuji, jak velký úkol je přede mnou. Prožil jsem pár intenzivních týdnů, sžíval jsem se s novým týmem, setkával se s inženýry a mechaniky, poznával jsem nové způsoby práce a samozřejmě jsem se učil vše o zcela novém voze - něco, co budu muset zvládnout jen za 6 dní během testování na dráze. Je to velká výzva.

Rozhodně ale půjde o několik vzrušujících týdnů. I když jsem ve Formuli 1 závodil už uplynulé dvě sezóny, každé závodní auto je jiné a vždy to chvíli trvá, než se přizpůsobí. Nejprve potřebuju porozumět jeho odlišným vlastnostem a zadruhé, budu se učit, jak nejlépe pracovat se svými inženýry, aby sedělo mému osobnímu jízdnímu stylu. Bude to zajímavá a vzrušující cesta.

Jsem však připraven více, než před startem kterékoliv jiné nové sezóny. Cítím se být extrémně fit, soustředěný a občerstvený. Stále je co dělat, ale mým cílem je cítit se sebevědomě, pohodlně a být připravený na závod, až dosednu za několik týdnů v Austrálii," sděluje Pérez.


Pohled na zadní zavěšení, podobně jako u Red Bullu je kompaktní, spodní rameno překrývá
i hnací poloosu

"Představení nového vozu Formule 1 je vždy vzrušující a nervy lehce cuchající příležitostí. Dnešní přehlídka našich nejlepších a nejvýznačnějších vozů byla vzrušujícím způsobem, jak začít oslavy našeho 50letého výročí a také letošní tažení. Je ale připomínkou ohromné odpovědnosti všech v McLarenu, aby udrželi dědictví, které započal Bruce McLaren a které převzal Teddy Mayer a Ron Dennis," prohlašuje šéf týmu Martin Whitmarsh.

"Do roku 2013 jdeme závodit s cílem vyhrávat. S Jensonem, Checem a tímto fantasticky vyhlížejícím novým vozem věřím, že jsme připraveni na další konkurenceschopnou sezónu. Jenson jezdí lépe než kdy dříve - je nejzkušenějším pilotem Formule 1, každý kousek své zkušenosti dokáže využít  je jedinečný ve své schopnosti číst a závodit a zároveň jedním z nejrychlejších pilotů v poli. Je perfektním profesionálem a bude si libovat v tvrdé práci, aby letos tým vedl.

Checo se k nám přidává po senzační sezóně 2012 a hned prokázal, že je inteligentní, skromný, tvrdě pracující a nedělá chyby; je velmi, velmi rychlý. Samozřejmě že bude muset překonat období učení, jak si bude zvykat na naši organizaci, obzvlášť v rušných závodních víkendech na počátku sezóny, chápe ale, že my na něj nevyvíjíme žádný tlak," dodává Whitmarsh.

Vůz byl představen s vysokým nosem zvednutým na maximální výšku 625 mm a panelem cudnosti překrývajícím schod. Vpředu McLaren přichází s pull-rodem, podobně jako loni Ferrari.


Bočnice jsou na vnější straně protažené dozadu, podobně jako u již představeného Lotusu E21


Bočnice jsou vzadu hodně podseknuté, McLaren proto kanály Red Bullu pod nimi zatím nekopíroval - i zde se dají brzy očekávat větší změny (horní část je plastová, zřejmě falešná)


Bočnicové panely jsou jednoduché, zde dojde určitě ke změnám (stejně jako v oblasti starého zadního a předního křídla)

Technický ředitel Paddy Lowe se během prezentace neobjevil, McLaren však potvrdil, že tento rok ještě u nich zůstane.

Snímek vozu MP4-28 ve vysokém rozlišení najdete v tapetách, zbytek fotografií pod článkem.
© Foto: McLaren Mercedes.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 44 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy