Letos bylo využívání systému pro snížení přítlak (DRS) na zadním křídle v trénincích a v kvalifikacích možné kdekoliv, pokud nepršelo. Pro závod však FIA stanovovala jedinou, občas i dvě zóny, kde mohli jezdci tuto pomůcku využívat pro snadnější předjíždění soupeřů.
To se však příští rok změní, podle Mezinárodní automobilové federace jej v trénincích a v kvalifikaci bude možné využívat pouze ve stejných místech, jako v závodech. Dvě DRS zóny budou příští rok dle technického ředitele McLarenu zapotřebí všude, aby týmy měli proč zvažovat využití delších převodů.
"Věříme, že obzvlášť pokud Charlie [Whiting] stanoví dvě DRS zóny na každém okruhu, což hodlá udělat, bude to dostatečným podnětem pro řádné nastavení převodových poměrů - v podstatě tak, jak to děláme dnes, kdy můžeme DRS volně používat," popisuje v dnešním telekonferenčním hovoru s novináři Lowe.
Podle něj je DRS dobrým řešením dlouho přetrvávajícího problému s předjížděním: "Za ta léta se toho vyzkoušelo hodně. DRS má alespoň možnost to umožnit. Na některých okruzích k tomu ale nedochází.
Myslím, že dobrým příkladem toho je Indie. Vlastně to bylo překvapivé, protože tam je dlouhá rovinka, ale nezdálo se, že by umožňovalo předjíždění. Na jiných okruzích pak to je naopak velmi jednoduché."
Jenson Button v Austinu s aktivovaným DRS (foto: McLaren Mercedes)
"Možná bychom se na to měli podívat a vyvážit to na nich. Obecně si ale myslím, že to funguje dobře. Neslyším, že by lidé o tom hovořili jako o pevném či umělém řešení. Myslím, že to je něco, s čím si pilot může taktický hrát a s velkým uměním využít.
Viděli jsme to v neděli u Lewise a Sebastiana. Byl to férový souboj, velmi, velmi těsný duel. Lewis se nakonec dostal dopředu s využitím DRS, ale nebylo to jednoduché a všichni obdivovali umění, s jakým to provedl. Takže to obecně funguje velmi, velmi dobře," dodává Lowe.