Šéf stáje HRT otevírá otázku zákaznických vozů

HRT | foto: HRT F1 Team

Šéf stáje HRT Luis Pérez-Sala věří, že formule 1 by měla znovu zvážit problematiku zákaznických vozů, které jsou v současné době zakázány. Pérez-Sala má totiž obavy z cen nový motorů pro rok 2014, podle něj by to mohlo zahubit chudé týmy.

Zákaznické vozy jsou v F1 zakázány od počátku 80. let minulého století, i když v nedávné době povolily ledy a například stáje Toro Rosso a Super Aguri se těšily monopostům svých větších bratrů Red Bull a Honda. To byla jediná světlá výjimka v jinak zapovězených končinách.

Pérez-Sala, šéf nejchudšího týmu ve startovním poli, by proto návrat možnosti zakoupit si vůz od jiného týmu uvítal. „Z mého pohledu je to velmi dobrý nápad, pokud by se malý tým dostal k vozu, jenž by byl rychlejší. Neutrácely by se peníze za vývoj a snad by se i něco ušetřilo,“ tvrdí Pérez-Sala.

Největší obavou bývalého pilota formule 1 je cena za nové motory, které uvidíme v roce 2014. „V našem týmu zabírají motory 20 % celkového rozpočtu. Pokud se má částka pro rok 2014 zdvojnásobit, nevím jak to zvládneme,“ upozorňuje Pérez-Sala.

Velký otazník nad cenou agregátů je pro Španěla alarmující, přitom do návratu turbomotoru zbývá rok a nějaké drobné.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 9 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy