Renault: Stojí za problémy s alternátory zatáčky projížděné při nižších otáčkách?

Renault | foto: Renault Sport F1

Renault podezřívá charakteristiku Monzy z toho, že mohla přispět k selhání alternátoru ve voze Red Bullu Sebastiana Vettela.

Zatímco prošetřování příčin selhání alternátoru, který pro ně vyrábí Magneti Marelli, v továrně ve Viry dále probíhá, zástupce ředitele společnosti Renault Sport F1 Rob White věří, že se součástky mohly přehřívat při nižších otáčkách motoru.

Mohlo by to vysvětlovat, proč k problémům došlo pouze ve Valencii a v Monze - na tratích s pomalými zatáčkami. První potíže se přitom objevily již v Monaku.

"Naše vyšetřování po Valencii odhalila potenciální problémy s přehříváním při nižších otáčkách. Vyvinuli jsme přepracovaný alternátor, který byl ověřen na testovacích stolicích a vyzkoušen ve Spa Red Bullem a Lotusem, tedy týmy, které trpěly ve Valencii problémy - a žádná závada se neobjevila," popisuje White.

"Fundamentální změnou bylo prodloužení statoru a rotoru alternátoru o 10 mm, aby se zvýšila jeho kapacita pro tvorbu elektrické energie, kde současné požadavky na proud překračovaly možnosti jeho dodávky alternátorem. S touto novou specifikací jsme schopni dodat o 30 % více proudu, abychom se pokusili vyřešit problémy při nízkých otáčkách," pokračuje.


Sebastian Vettel krátce před svým odstoupení z Velké ceny Itálie 2012
(foto: Red Bull Racing)

Přes podezření na nižší otáčky způsobující problémy White přiznává, že stále neznají přesnou příčinu selhání: "V každém případě se jednalo o zcela nový kus nové specifikace. Po incidentech ve třetím tréninku a v kvalifikaci jsme vyměnili alternátory na Vettelově Red Bullu a D'Ambrosiově Lotusu. Porucha v závodě tedy byla selháním v počáteční fázi.

Ostatní součástky měly ujeto mnohem více kilometrů, je proto prioritou rozeznat významné odchylky mezi oběma druhy. Situace je nepřijatelná, musíme problém vyřešit do Singapuru," dodává White.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 9 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy