"Kvůli F1 musíme zajistit, aby faktor nahodilosti nebyl příliš silný. Myslím, že některé nahodilé prvky byly v letošním roce vzrušující, ale [vzrušení] z toho se vytratí, pokud bude dále docházet k přílišným nahodilostem," uvádí Brawn pro Autosport.
Existuje k tomu legrační analogie s rybářstvím, o čemž jsem onehda přemýšlel. U rybaření je skvělé, že může přijít úplný nováček a chytnout velkou rybu, protože s tím souvisí náhodilost. Proto je to pro účastníky opravdová zábava - kvůli tomu to však není velmi dobrý sport pro diváky.
V motosportu nemůžeme mít takovou nahodilost, při níž nevíte, kdo vyhraje, kdy můžete opravdu tvrdě pracovat na voze, ale vaše auto nevyhovuje podmínkám a vy nejste konkurenceschopní. Takto to nechceme."
F1 po několika úvodních závodech sezóny čelila kritice kvůli velmi nečekaným výsledkům. Podle některých ubývalo diváků kvůli přílišné variabilitě ve výkonnosti týmů, které dostatečně nerozuměly letošním pneumatikám Pirelli.
Brawn je však optimistou - poznání pneumatik se zlepšilo a situace se zklidnila, což je podle něj pro důvěryhodnost F1 dobré: "Rýsuje se určitý obrázek a trend s tím, jak se všichni zlepšujeme s pneumatikami.
Očekávám, že k tomu dojde, a pokud to tak bude, je to fajn. To, co si však nepřejeme, je nahodilost. Podle mě tam musí být nějaký obrázek. Musí být tým či dva, které slouží jako referenční bod, jenž se ostatní snaží porazit a usilují o jejich porážku."
Mercedesy na dráze ve Valencii (foto: Mercedes F1 Team)
"Potřebujete to pořadí, aby si lidé sezónu užívali a aby si užili celý ročník - jinak dochází k nahodilosti a někdo, kdo to zvládá o trochu lépe než někdo jiný, by mohl nasbírat více bodů.
Chceme vidět, jak proti sobě kluci navzájem závodí. Chceme vidět ty, kteří jsou na prvním a druhém místě v šampionátu, jak proti sobě závodí na čele a ne jeden z nich uprostřed pole a druhý uniká, protože během daného víkendu zvládli pneumatiky," dodává Brawn.