Rakouský tým dále usiluje o zakázání chytrého systému svého německého soka, ačkoliv FIA již dvakrát uvedla, že je DRS Mercedesu, u něhož otevírá v bočnici zadního křídla otvor F-kanálu (více o tom, jak funguje, najdete zde), plně legální.
Christian Horner pro Sky F1 Show prozradil, že v této záležitosti očekává před Velkou cenou Číny další vývoj a vyjádření FIA: "Technický delegát Charlie Whiting vše vzal do úvahy, během víkendu v Malajsii jsme s ním několikrát diskutovali. Myslím, že to chtěl zvážit. My samozřejmě jeho pozici, až nám to v Číně objasní, budeme respektovat.
Týmy čelí několika možnostem. Buď to přijmou a dají se do toho a možná vyvinou vlastní řešení, které by sedělo jejich autu. Nebo máme možnost protestovat, pokud budeme my nebo kterýkoliv jiný tým cítit, že s Charlieho výkladem nebudeme souhlasit."
Red Bull usiluje o změnu přístupu FIA, protože nechce jít do drahého vývoje řešení, které by mohlo být po několika závodech zakázáno.
"Jako se všemi podobnými zařízeními, jde o to, jak ovlivňuje zbytek vozu. Samozřejmě si jsem jistý, že všichni designéři předních týmy již studovali, jak funguje a jak by jej zahrnuli do svých návrhů."
Mercedes W03 v Malajsii (foto: Daimler AG)
"Ale než se pustíme do konstrukce dílů a začneme utrácet, je pro nás důležité vědět, že bude povoleno po zbytek sezóny. Docela často pozorujeme, jak vycházejí technická objasnění, která vysvětlují, že věci nejsou v souladu s pravidly," dodává šéf Red Bullu.