Hlavní traťový inženýr Sauberu Giampaolo Dall'Ara na tuto zajímavost upozornil v prohlášení Sauberu před Velkou cenou Austrálie, kde se nikdy moc lehce nepředjíždělo: "V minulosti bylo předjíždění v Melbourne obtížné, ale tentokrát tam budou dvě DRS zóny."
Loni zde FIA povolila pouze jediné místo, kde mohli piloti využívat systém pro snížení přítlaku na zadním křídle, a to na startovní/cílové rovince. Piloti však uváděli, že tato DRS zóna byla příliš krátká a k předjíždění jim příliš nepomáhala.
Proto letos FIA v rámci optimalizace délky a počtu DRS zón v Austrálii sáhne ke změně, která by měla pomoci k většímu počtu předjížděcích manévrů. Místo detekce i první možnosti aktivace zadního křídla zůstává, přidává však možnost jej využít i hned na té další rovince ve výjezdu ze zatáčky č. 2, přičemž obě sdílejí stejný bod detekce (nejsou tedy nezávislé).
Mapka okruhu v Melbourne (podklad: Caterham F1 Team)
Piloti si tak na hlavní rovince moci připravit pozici pro útok, který budou moci úspěšně dokonat při brzdění do zatáčky č. 3 - za předpokladu, že před nájezdem na cílovou rovinku nebudou ztrácet na svého soupeře více než 1 sec.