DISKUZE K ČLÁNKU Závod v Austrálii zpestří dvě DRS zóny

První závod sezóny 2012 je za dveřmi - již za necelý týden si to 24 pilotů rozdá o body do letošního šampionátu v Melbourne. Souboje FIA okoření dvěma DRS zónami.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Závod v Austrálii zpestří dvě DRS zóny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 15.03.2012 10:18 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasoval 1 člověk) 11.03.2012 13:32
V Austrálii optimální řešení. »
» uzivatel000299 (Hlasoval 1 člověk) 11.03.2012 13:46
Ještě bych tam dal 9 a 12. 01 »
» Mike17 (Hlasoval 1 člověk) 12.03.2012 09:07
Problém byl v tom, že ho Mark používal na… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Soumynona

    XXX
    Celá problematika se měla řešit max. omezením "horní" aerodynamiky, tj. zmenšením a zjednodušením předního a zadního křídla, zákazu všech těch křídelek, a naopak uvolněním veškeré aerodynamiky na podvozku. Výsledek by byl takový, že auta by nebyla závislá na "čistém" vzduchu a jezdci by mohli i v rychlích zatáčkách jezdit daleko blíž u sebe a pak jít na rovince do opravdového souboje a ne předjíždět pomocí páčky, která to udělá za ně. DRS je další umělý nesmysl made in FIA 02 02 02 Nemluvě o tom, že vývoj aerodynamiky na podvozku by se dal relativně využít i pro normální vozy. Protože aero na podvozku nezvyšuje přítlak za cenu vyššího aerod. odporu a tudíž teoreticky nezvyšuje spotřebu, což se např. o zadním křídle říct určitě nedá. Takže vývoj na spodku vozu by se mohl projevit ve výšší bezpečnosti vozů i v normálním provozu. 01

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Soumynona

    XXX
    DRS je nesmysl

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pascal

    XXX
    Ta zona pred 3 zakrutou je trochu blbo, tam sa predbiehalo tak ci tak pomala zakruta a nabrzdy sa tam pekne dalo, len dufam, ze to nedopadne ako minulorocna SPA, polka rovinky a super daleko vzadu.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    XXX
    Ako vidieť aj FIA sa učí a robí opatrenia, aby závody boli atraktívnejšie, bolo viac predbiehaní a v maximálnej miere sa využili všetky prvky hybridu, ktorým je KERS a pomôcok ako je DRS spolu s F-šachtou na zadnom krídle, ktoré sa ovládajú súčastne a Mercedesu dovolia ešte väčšiu rýchlosť v týchto zónach ako majú ostatné autá. Som na to veľmi zvedavý a určite budeme mať možnosť porovnávať to s autami, ktoré to spriahnuté nemajú. Hold lepšie je raz vidieť ako desať rázy počuť. 18

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Lord Mystic

    Lord Mystic

    XXX
    ohledně toho kers - já bych udělal kers třeba 2x nebo 3x silnější, ale zase bych zavedl maximální počet použití za závod, např. 5x nebo 10x. pak by jezdci museli kers šetřit a využívat jen v důležitých situacích. to by byla paráda!

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hmmm

    XXX
    DRS lze použít za každým vozem, nejen za vozem, který je ve stejném kole, ne? Tzn. když má někdo v detekční zóně do 1 s před sebou auto o kolo (dvě, tři...) zpět, může použít DRS v obou zónách, ať už ho zpozdilec pustí kdekoli, dokonce i mezi detekcí a počátkem DRS zóny.

    Uvidíme, snad nenastane "hororová" situace, že by provoz někomu výrazně ublížil, zatímco jeho přímému soupeři díky DRS vyloženě pomůže. To by se zapřísáhlí odpůrci DRS vzteky uprskali a nám by došla munice k obhajobě. 03 12

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      XXX
      No osobně bych DRS při předjíždění o kolo nejraději zrušil. Ten o kolo zpět by měl toho rychlejšího pustit i bez toho. Takhle je pravda, že v takovém případě (jaký popisuješ) se tím dá získat hodně slušná výhoda. Stačí mít kliku na provoz a máš několik sekund zadarmo. 04 Chtělo by to ještě doladit.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Hr3bec

    XXX
    Taky mě to původně napadlo, že by nebylo špatné omezení na počet použití...třeba 2x za kolo. Ale stejně by to dopadlo jako s KERS, že po otevření útočícího vozu by to otevřel i bránící a nic by se tím nevyřešilo.
    Lépe něž je to nyní to asi vymyslet nejde.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • no

    XXX
    už aby ty letošní krasavice závodily, lol

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • teoreticky

    XXX
    by to řešil omezený počet použití.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • matin

    XXX
    Já bych tu zónu nedělil tou šikanou a povolil bych pilotům křídlo otevřít v okamžiku, kdy by uznali za vhodné. To by se aspoň ukázalo, kdo jaký má přítlak a také kdo jaké má koule.
    Oceňuji, že začátek první zóny je ještě před zatáčkou.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000299

    uzivatel000299

    XXX
    Ještě bych tam dal 9 a 12. 01

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • eR

      XXX
      Já bych to vůbec neomezoval. Každý má stejně výkonný DRS a kde si ho použije by záleželo jen na něm. A vůbec by nemusel být do 1 sekundy od soupeře. Mohl by to použít kdykoliv.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • hmmm

        XXX
        1.) DRS už z principu nemůže mít úplně stejný efekt napříč paddockem. Proč by ho např. McLaren v průběhu loňské sezóny předělával, když by tím nic nezískal?

        2.) Kdyby mohl DRS použít kdokoli kdekoli, bylo by z hlediska předjíždění k ničemu stejně jako KERS. Navíc by autům s větším aeropřítlakem tvořeným jinde než na křídlech poskytovalo mnohem vyšší výhodu, viz loni Red Bull v kvalifikacích.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          XXX
          Ono na cílové rovince loni ani DRS k předjížděním nepomohlo (snad až na nějakou vyjímku). A těžko říct, jestli by bez první zóny stihli předjet v té druhé. Ale možná ano a na cílové rovince je zbytečná. Těžko to posoudit, uvidíme příští týden.
          K bodu dvě: KERS má tu výhodu (proti DRS), že ho můžou jezdci použít omezený čas a na různých místech. Ale bohužel toho moc nevyužívají. Viz Webber v Korei.
          Jinak se zbytkem souhlasím.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Hr3bec

            XXX
            Jenže problém KERSu je právě ten, že ho mají všichni stejný a je vesměs 100% využitelný pro všechny na stejných místech. Takže ikdyž dal Mark KERS tak mu to bylo k ničemu, protože Lewis ho dal taky. Takže k čemu vlastně. Zvětšil bych...když ne kapacitu, tak alespon výkon KERSu. A možná by nebylo na škodu nechat týmům prostor pro individuální KERSy....

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              XXX
              Problém byl v tom, že ho Mark používal na stejném místě jako Lewis. Nevím možná by to nestačilo ani jinde. Ale aspoň je tam možnost různých variant. Ovšem proti zvýšení výkonu a kapacity KERS nic nenamítám. Pokud vím, mělo by to přijít s novými motory.

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • RoboCop

    XXX
    Oje uz je to tu zasej. Dve DRS zony s jednou detekcni carou.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama