Dvěma týmům (Mercedes a Renault) se dle německých médií podařilo přijít na to, jak obejít přísná pravidla pro mapování motorů, která vstoupila v platnost letošní rok. FIA se včera po oznámení této skutečnosti jiným dodavatele pohonných jednotek začala celou záležitostí zabývat a rozhodla se tomu učinit přítrž.
Týmy měly dle Autosportu využívat většího otevírání škrticí klapky, než je povoleno, aby se zvýšil průtok výfukových plynů za současného zneužití zapalování při brzdění motorem (misfire on over-run). FIA nyní spolupracuje s jedním z výrobců motorů na zákazu možnosti vývoje tohoto směru a před prvním závodem v Austrálii vydá novou verzi softwaru pro standardní řídicí jednotku.
Vrcholný řídicí orgán F1 uvedl, že nikoho ze zneužívání nepodezírá, ale připouští, že tato možnost existovala a někdo by jí v průběhu sezóny mohl využít.
Vítězný agregát - Renault RS27 (foto: Renault Sport F1)
Hlavní provozní inženýr Williamsu Mark Gillan k tomu uvedl: "Technické směrnice týkající se mapování motorů jsou několik měsíců naprosto jasné. Jasné je i to, jak máte směrovat výfuky. V boxové uličce pozorujeme různé možnosti a zkoumáme je všechny, abychom zjistili, jaký bychom z nich mohli mít užitek.
Určitě díky tomu můžete získat výkonnost, ale ani zdaleka se to neblíží úrovním, které jsme měli minulý rok. Z naší strany máme dobrý přehled o omezeních. Vyjde ale ještě několik drobných technických směrnic týkajících se toho, co je přijatelné a co ne, ale jejich význam je menší ve srovnání s tím, co jsme obdrželi na konci minulé sezóny."