Renault dodává motory čtyřem týmům F1: Caterhamu, Lotusu, Red Bullu a Williamsu. Těsněji však spolupracoval s rakouskou stájí úřadujících mistrů světa.
"Formule 1 je o kreativitě, a i když se pravidla změnila, spolupracovali jsme s Red Bullem a nalezli jsme řešení toho, jak kompenzovat ztrátu přítlaku," cituje Caubeta německý Auto Bild.
Minulý rok týmy získávaly dodatečný přítlak díky foukání horkých výfukových plynů do oblasti difuzorů, i když jezdec neměl sešlápnutý plynový pedál.
"Není to stejné jako dříve, jedná se o chytrý vývoj, který může způsobit rozdíl," upozorňuje Caubet.
Již po prvním týdnu testů v Jerezu se některým pozorovatelům zdálo, že Red Bull RB8 Adriana Neweyho držel v zatáčkách jako na kolejích, což se majitel týmu Dietrich Mateschitz pokusil vtipně vysvětlit slovy: "To proto, že jsme si všichni kdysi hrávali s modely vláčků."
Red Bull RB8 při testech v Jerezu, výfuky ústí těsně před horním ramenem zavěšení
(foto: Red Bull Racing)
Konstruktér RB8 Newey k tomu dodává: "Výfuky jsou jednou z oblastí, kde stále máme schovány některé nápady v našich rukávech."