FIA letos upraví zóny, nikoliv pravidla pro využívání DRS

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Pravidla pro využívání systému pro snížení odporu (DRS) na zadním křídle se podle Autosportu v roce 2012 měnit nebudou. FIA však upraví délku, popř. počet DRS zón.

DRS bylo zavedeno loni kvůli usnadnění předjíždění. Aktivovat ho v závodě mohl pilot, jenž za soupeřem před sebou neztrácel více než jednu sekundu. Ačkoliv byl kritizován za přílišné usnadnění předjížděcích manévrů, svou úlohu splnil - přispěl k zajímavějším závodům.

FIA nyní analyzuje nasazování DRS v loňské sezóně a hodlá sáhnout k určitým úpravám. Pravidla se nezmění, některé zóny, kde se předjíždělo stále velmi obtížně, však budou prodlouženy, zatímco jiné, kde bylo předjíždění až moc lehké, budou zkráceny.

Mezi změny bude patřit také odlišný počet DRS zón. V úvodním podniku letošního šampionátu - ve Velké ceně Austrálie by například měla přibýt druhá DRS zóna. K jejímu odstranění by naopak mělo dojít v Kanadě a ve Valencii, kde místo ní bude prodloužena první DRS zóna.

Situaci kolem DRS komentoval Nico Rosberg: "DRS je skvělá věc. Koho nakonec zajímá, proč se předjíždíme? FIA to jen musí zoptimalizovat, aby jeden pilot nepředjel až příliš mnohokrát soupeře před sebou a nebyl na konci rovinky před soupeřem o 50 m. To by pak bylo trochu hloupé."


Michael Schumacher s aktivovaným DRS během domácího závodu na Nürburgringu
(foto: Mercedes GP)

"Pokud se to ale doladí, což přijde se zkušenostmi, pak možná přijdou i další nápady na to, jak to trochu vylepšit. V takovém případě to je dobrou věcí.

Je lepší, když to bude příliš obtížné, než příliš jednoduché. Pokud to je příliš náročné, pak je tam vyvíjen alespoň nějaký tlak - jako v Barceloně [minulý rok], kde to bylo mezi Lewisem [Hamiltonem] a Sebastianem [Vettelem] stále vzrušující," dodává pilot Mercedesu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 37 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy