FIA v příštím roce hodlá zakázat využívání výfukových plynů pro tvorbu přítlaku v oblasti difuzoru, proto v nových pravidlech definuje umístění výfuků. Technický ředitel Williamsu Sam Michael již před několika týdny prozradil, že výfuky budou muset směřovat vzhůru s tím, že pro posledních 10 cm potrubí jsou výška i úhel přesně definovány.
Že však nepůjdou zneužít, tím si Brawn příliš jistý není: "Tento týden se uskuteční další setkání Technické pracovní skupiny FIA. Čím více se jimi zabýváme, tím více se snažíme zamezit různým dírám. Není však jisté, že se to podaří a někdo na něco nepřijde. Řekl bych, že pravidla jsou docela robustní, ale stále ne 100%."
"Na počátku všichni pracovali společně s těmi nejlepšími záměry: formulovat pravidla co nejlépe. Pak se dostáváte do fáze, kdy řeknou: 'Pomáhali jsme s tvorbou pravidel, ale jeden z našich inženýrů dostal skvělý nápad, který chceme využít.' To musíme očekávat," pokračuje.
Výfuky Mercedesu MGP W02 (foto: Christophe Malbranque)
"Nejsem si 100% jistý tím, že se znovu neobjeví nějaký inovativním výfukovým systémem, protože jedna věc je jistá: o to poznání jen tak nepřijdete a aerodynamické výhody plynoucí z využití výfukových plynů jsou značné. Lidé nyní přesně vědí, co mohou díky výfukům a mapování motorů získat a jak tento efekt ještě umocnit," dodává šéf Mercedesu GP pro motorsport-total.com.