DISKUZE K ČLÁNKU Brawn: Nová pravidla týkající se výfuků nejsou neprůstřelná

Šéf Mercedesu Ross Brawn si není jistý tím, že nová pravidla pro rok 2012 dotýkající se výfuků a difuzorů nepůjdou zneužít. Dostali u Mercedesu GP snad nějaký geniální nápad? Dočkáme se na počátku příští sezóně dalších kontroverzní, jako tomu bylo před léty s dvoupatrovými difuzory?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Brawn: Nová pravidla týkající se výfuků nejsou neprůstřelná

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 20.10.2011 09:38 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Petřík

    XXX
    Najdou se díry, to je jasný. Třeba teď mě napad využít p lyny jinak, na zadní křídlo, všude se přeci hodí horké a rychlé plyny pro zvýšení přítlaku, ne jen u difuzoru.

    Je škoda že tohle FIA omezuje, vemte si, každá stáj by měla to svoje a přeci je jen na vás, jak to zrovna vaši ingenýři vylepší. Kryty kol, Fkanály, Trojité difuzory, horké foukání, otevřená volba motoru (8-12válce), volná volba převodovky, velikosti kol a 2-3-4 dodavatelé pneumatik, a auta by byla omezována jen z bezpečnostních ohledů - stanovena helma, výška hřbetu auta kvůli převrácení potažmo tuhost šasi atp kvůli kolizím. Kéžby...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hmmm

    XXX
    Vypadá to zajímavě, jen mi není jasné, co by to vlastně mělo dělat. F-kanál McLarenu způsoboval stalling, který výrazně snížil účinnost ale zároveň i odpor křídla.

    Jestli to dobře chápu, tak štěrbina je u Mercedesu na horní straně křídla, kde urychlení vzduchu způsobí snížení účinnosti, ale zrovna v tomhle místě se odpor nijak výrazně nesníží a o stallingu nemůže být řeč. Není princip téhle srandy trochu jiný než u McLarenovského F-kanálu?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Mělo by to omezit proudění vzduchu v dolní částí vozu (dochází k interakci obou proudů) směrem k zadní části a pomoci dosahovat vyšších maximálních rychlostí, podle Martina Whitmarshe o 5 - 8 km/hod.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • hmmm

        XXX
        Uff, takže aerodynamická "vyšší dívčí". 5 - 8 km/h je na takovou malou srandu pěkná porce extra rychlosti. Díky za osvětlení. 01

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • ladys

        ladys

        XXX
        I kdyby to nebyla pravda,tak nápad je to velice zajímavý a využitelný na dalších částech vozu 01 To by mě zajímalo kdo to prásknul...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • wrt

          XXX
          Súperi by sa mali báť, lebo vedia že to Mercedes skúšal na zadnom krídle a možno pokračoval na prednom. V každom prípade im to zamotá hlavu a odoberie čas.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Mercedes měl dle německého AMUS v Suzuce údajně otestovat přední křídlo s pasivním F-kanálem:
    [odkaz na stránku]

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Meky

    XXX
    Ja si myslim, že by mali byt pre vsetky tymy jednotne vyfuky s presne danym miestom vyustenia. Vsetci by boli na tom stejne a skoncila by aspon ta fraska okolo difuzorov, pritlaku atd....

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      XXX
      jednotné výfuky, jednotná křídla, jednotné motory.... ne, to je cesta k jednotným vozům a to není smyslem vývoje vozů F1

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • dannak

        XXX
        presne tak, co vim, tak v F1 nikdy nebyla stejna auta. V jinych soutezich jsou mozna stejna auta jsou, F1 by tim ale dost utrpela. Ta rozmanitost je prave jeji krasou!

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • zeto

      XXX
      Proboha jen to ne. To by byl konec F1. 15

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Speed

    XXX
    No já jsem uvažoval o provrtané koncovce výfuku. Meze se nekladou 12

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • ERacer

    XXX
    Kdo ví s čím přijdou. Tady se nedá nic předpokládat , dokavaď to neuvidíme na vlastní oči. 11

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • wrt

    XXX
    prúdením plynov z výfuku vzniká vždy podtlak, nech je výfuk hocikde. Treba len zabezpečiť aby sem mal prístup vzduch napríklad z difuzora, z chladiča...
    Výsledkom je buď vyšší prítlak, alebo menší chladič (menší odpor auta)...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Speed

    XXX
    Těžko věřit ,že to bude tak efektivní jako dnešní foukačka. Určitě to vyustění nebude na stejnem místě.
    Budou to muset nějak vyvezt od te definovane koncovky.Těžko řict jak moc to bude funkční.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    XXX
    moc zajímavej nápad. to by šlo přivést taky takto ( bočními nosníky )vzduch i na zadní křídlo a třeba i od vzhůru směřujících výfuků.... jsem opravdu zvědav, co se chystá na příští sezonu 01

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Oňo

    XXX
    Je len dobre ak niekto príde na geniálny nápad, lebo žiadne predpisy nie sú 100%, preto ak na niečo prišli, tak je to úpne v poriadku a treba to realizovať, aby hneď na začiatku sezóny získali náskok. Tak to urobil Brawn a tiež Red Bull. Je to úplne legitimné, lebo sa tým nič neporušuje. Bolo by na čase, aby sa Mrcedes dostal konečne v r. 2012 na špičku, lebo tohoročné auto je veľký omyl ! 14

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ligier

    XXX
    Konec výfuků je přesně definován...a to před nimi? Jak se stanoví co je a není konec výfuku? To je dle mého strašně těžce nastavitelné - jak u zákonů, čím přesněji a jednoznačněji jsou dány, tím lehčeji se obejdou, protože se najde nějaká atypická situace...čím jednodušší tím lepší...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Speed

    XXX
    Příští rok bude u fia stát fronta. Ferrari má prý nějaké řešení co když bude fungovat stáhne ztrátu na Red bull jenom je prý velmi riskantní. Mercedes jde jasně do útoku Brawn toto tvrdil i když byly dvojité o těch pravidlech.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama