Anderson o dopadu nových pravidel v Silverstone: Pouze dvě desetiny sekundy

Technika | foto: Christophe Malbranque

Bývalý návrhář monopostů F1 Gary Anderson si nemyslí, že by se úprava pravidel týkajících se využívaní výfuků při brzdění projevila ve zpomalení kolem půl sekundy na kolo. Podle něj bude dopad mnohem menší. Proč?

"Lidé již léta využívají foukání vzduchu na komponenty pro tvorbu přítlaku. Je to tedy věc, která je tady dlouho. Změnilo se pouze to, že nyní se využívá při brzdění: obecně se tedy nechává běžet motor, který funguje jako vzduchový kompresor - pumpuje spoustu vzduchu [skrz výfuky], což vede k lepšímu přítlaku na zádi při brzdění," vysvětluje Anderson.

Jaký se nový výklad pravidel projeví v časech na kolo? "Dle mých záznamů hovoříme o dvou, třech desetinách sekundy. Ve skutečnosti to nikdy nezměříte, protože tím utrpí všichni. Někteří lidé to dělají lépe než jiní, ale rozdíly v dopadu budou takové, že jeden tým by mohl ztratit dvě desetiny, zatímco druhý tři desetiny."

Red Bull dále podle Andersona vlivem této změny o svůj náskok nepřijde. Jeho výkonnostní výhoda totiž nespočívá výlučně v inovativním návrhu difuzoru: "Nemyslím si, že by to bylo tak velkou věcí, jak všichni předpokládají. Týmy jako Red Bull, McLaren a Ferrari mají velmi dobré simulační vybavení. Vědí o problému dříve, než se vůbec objeví, a také jak se s ním vypořádat. Pro žádné z těchto aut ale neexistuje jednoduché řešení."


Největší změny v oblasti výfuků v Silverstone jsme si zatím všimli u Mercedesu GP
(foto: Ch. Malbranque)

"Ostatní se dlouho snaží přijít na to, v čem je Red Bull výjimečný. Nejprve to byl nějaký druh aktivního zavěšení, pak přední křídlo, potom přední část podlahy, znovu přední křídlo a nyní to je výfukový difuzor. Týmy by se měly zaměřit na fakt, že zkrátka existuje dobré auto, velmi dobré po všech stránkách. Sebastian Vettel jezdí na limitu, a to vše dohromady vede k tomu, že vyhrávají závody," dodává bývalý konstruktér Jaguaru, Jordanu a Stewartu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 5 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy