Budou V6 motory využívat více paliva nebo mít větší spotřebu, než původně nabízené [čtyřválce]?
Ne. Aby byli inženýři donuceni rozvíjet efektivitu motorů, technické předpisy zahrnují kontrolu průtoku paliva. Při vývoji pravidel tak, aby vyhovovala novým požadavkům automobilek, se tento parametr nezměnil. Požadavek na efektivitu zůstává stejný.
Proč byl zvýšen limit otáček ze 12 000 na 15 000 za minutu. Pouze kvůli zvuku vozu Formule 1?
Ne. Otáčky byly zvýšeny ze 12 000 na 15 000 proto, aby inženýři měli větší volnost v řízení výkonů a energie. V důsledku nové architektury (V6) a změny limitu otáček motor bude znít odlišně, ale stále bude pro Formuli 1 reprezentativním.
Změní zvýšení otáček spotřebu paliva?
Absolutně ne. Jak je uvedeno výše, limit průtoku paliva se nemění. Technologie zůstávají stejné, zvýšení otáček donutí inženýry usilovněji pracovat na snižování tření a zvyšování efektivity motorů. Výzva bude náročnější, než se původně plánovalo, a proto dojde ke zvýraznění technologického náskoku Formule 1.
Zachovala FIA zařízení pro rekuperaci energie, která původně plánovala využívat s řadovými čtyřválci?
Ano, původně představený koncept zůstává zachován - veškerá ta technologie zamýšlené pro R4. Tyto nové pohonné jednotky představují obrovský kork vpřed jak v oblasti efektivity spalování, tak i v oblasti řízení energie.
Zvýší přechod k V6 motorům náklady výrobců, kteří již zahájili vývoj čtyřválců?
Podle toho, co víme, pracovalo na navrhovaném čtyřválcovém motoru pět výrobců. Budou muset přijmout nové projekty, což bude určitě zahrnovat i vyšší náklady v závislosti na tom, jak daleko byly s původními projekty. Tento vývoj byl [ale] navržen a podporován všemi čtyřmi výrobci motorů F1.
Současný osmiválec Cosworthu
(foto: Cosworth)
Proč je zavedení nových motorů o jeden rok odloženo?
Rozhodnutí odložit zavedení motorů na rok 2014 bylo požadavkem čtyř současných výrobců motorů F1. Jejich požadavek na dodatečný čas je spojen se změnou architektury, ale také se zajištěním robustnosti jejich projektů (jedním z cílů je totiž také zvýšení výdrže motoru na 4 000 km).
Ovlivní tyto systémy pro rekuperaci energie a další zařízení pro zvyšování účinnosti v konečném důsledku také vývoj silničních vozů?
Ano. Jasná potřeba automobilového průmyslu - snižovat emise - znamená, že se řízení energie stane důležitějším klíčovým faktorem ve vývoji efektivnějších pohonných jednotek. Formule 1 již využívá rekuperaci kinetické energie a zavedení rekuperace výfukové energie nastaví další směr technologického výzkumu. Formule 1 se také vrátí ke své roli rozvoje turbo přeplňování. Tento výzkum bude vést k přínosům v reálném světě, přispěje cenným poznáním, které bude využitelné pro vývoj budoucích silničních vozů.
Specifikace nového spalovacího motoru F1:
- objem: 1600 cm3
- maximální otáčky: 15 000 za min
- přímé vstřikování paliva o tlaku max. 500 barů
- jedno turbodmychadlo
- řízení průtoku paliva
Specifikace systémů pro rekuperaci a uchovávání energie:
- kinetická: 120 kW na zadní kola
- rekuperace výfukové energie spojena s turbodmychadlem