Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey se to včera na tiskové konferenci v Monaku snažil vysvětlit: "KERS je komplikovaný projekt. Vyžaduje spoustu výzkumu, spoustu vývoje. Způsob, jakým jsme se systém, který vychází ze systému Renault Marelli, rozhodli ho zakomponovat do vozu, se v několika směrech měnil, aby co nejlépe vyhovoval balíku, který jsme si pro náš vůz přáli. A to dělá problémy."
"Ukazuje se, že není lehké se jich zcela zbavit. Snad již víme, jak to změnit, ale představuje to pro nás velkou výzvu. Vývoj KERSu opravdu není naši silnou stránkou. Jsme inženýři aerodynamiky a částečně skupinou inženýrů zaměřenou na kompozity šasi spíše než na KERS," objasňuje Newey preference týmu.
Potvrdil také, že Red Bull kvůli KERSu zavedl nové oddělení: "Ano, ale je celkem malé. Když se ohlédnu zpět, možná až příliš, což se s velkou setrvačností v těchto věcech projevuje. Není to snadné rychle zareagovat na problém."