Týmy hodlají odmítnout návrh na návrat testování

GP Turecka | foto: Pirelli

Týmy Formule 1 zřejmě nepřjmou návrh prezidenta FIA na návrat testování v průběhu sezóny. Jean Todt v Turecku uvedl, že jej alespoň v omezené míře chce prosadit již od příští sezóny.

Ačkoliv je Todt přesvědčen o smysluplnosti svého návrhu (více zde), ostatní týmy vyjma Ferrari mu nejsou příliš nakloněny, protože se obávají nepřiměřeného nárůstu nákladů.

"Myslím, že nyní to je dobře vyvážené. Možná bychom mohli o něco více jezdit v pátky nebo mít k dispozici více sad pneumatik," říká pro Autosport šéf vedoucí stáje šampionátu Christian Horner.

"Problémem testování je to, že jakmile jej zavedete, zavedete i testovací týmy a náklady prudce stoupnou. Jednou z nejvýznamnějších věcí, které přispěly ke snížení nákladů, je právě omezené testování. Proto si myslím, že současné vyvážení, kdy máme předsezónní testy a testy mladíku na konci roku, je správné - a výhodné pro rozpočty nejen velkých, ale i malých týmů," dodává šéf Red Bullu.


Nejen šéf Red Bull Christian Horner je proti opětovnému zavedení testování v průběhu sezóny

Souhlasí s ním i provozní ředitel Force Indie Otmar Szafnauer: "Nechceme to. Proč se vracet zpět? Existují fundamentální věci, v nichž jsme při pohledu zpět neměli pravdu, ale Max Mosley ano - když jsem pracoval u Hondy, zpočátku jsme s nimi nesouhlasili. Jednou z nich bylo kvalifikační auto, v němž jsme jezdili s kvalifikačními motory. To byl výdaj! Na co? Na nic."

Parc fermé. Další fundamentální věc - zbavení se nejen kvalifikačních motorů, ale i aut. Skvělá věc. Nijak to nepoškodilo show.

Motory, které vydrží více, než dříve. Fundamentální věc, která je správná. Převodovky, které více vydrží - další správná fundamentální věc. Všechno to pomohlo snížit náklady a nezničilo to show.

Neexistence testování v průběhu sezóny pomáhá ušetřit spousty peněz. Nepotřebujeme teď testovací týmy. Co by se stalo, kdybychom znovu zavedli testování během sezóny? Nyní máme 19 či 20 závodů a náš personál to už jen tak tak zvládá. Znovu byste měli dva týmy, a když máte dva týmy, náklady prudce rostou. Proč se v tomto ohledu vracet? Museli byste pak také počítat s vyššími náklady na testovací kilometr."


Podle Otmara Szafnauera je Force India také proti

Opatrný je v této otázce také předseda Asociace týmů F1 a šéf McLarenu Martin Whitmarsh. Pro Reuters v Turecku řekl: "Mnoho týmů by rádo více testovalo, musíme však respektovat i malé týmy. Musíme udržet náklady. Pokud by větší týmy začaly testovat, což by byl k nevýhodě menších týmů, nebylo by to pro sport dobré."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 22 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy