Tým Renault představil jednu z největších technických inovací posledních let, výfuky, které ústí na přední hraně bočnic. Po dvojitých difuzorech, se kterými přišel před dvěma lety tým Brawn GP, a které byly během loňské sezony neodmyslytelným prvkem vedoucím k úspěchu, tu nejspíše máme podobně důležitý díl. Ross Brawn si dokonce myslí, že výfuky Renaultu budou mít ještě větší efekt, než samotné difuzory.
"Je to velice významná oblast. Z hlediska výkonu by to mohlo přinést ještě více než dvojité difuzory," říká Brawn. "Inženýři se vždy snažili najít nějaký způsob, jak více využívat výfuky. Renault přišel s velice zajímavou myšlenkou.
Rozvoj je pro F1 velice důležitý, ale kdyby se zjistilo, že to není dobré řešení, dá se tomu zamezit úpravou pravidel. Možná podobným řešením zabrání nová pravidla, která vstoupí v platnost od sezony 2013, třeba již podle nových pravidel nebudou výfuky vedené dopředu tak výhodné, ale i tak je to úžasné."
Narozdíl od již zmiňovaných dvojitých difuzorů ovšem výfuky Renaultu nevyvolaly takovou vlnu kontroverze. Nejspíš proto, že zatím nikdo neví, jaký mají ve skutečnosti efekt na výkon vozu.
"Je přirozené, že se všichni pokouší najít způsob, jak pravidla nějak šikovně obejít, najít v nich nějakou skulinu či nedostatek. Je složité najít hranici toho, co se ještě smí, a co už regulím odporuje. Dvojité difuzory byly přesně na této hranici. Výfuky Renaultu se ale k této hranici tolik neblíží. Nemyslím si, že jde o pokus o obelstění pravidel, jde jen o velice chytrý nápad. V porovnání s difuzory opravdu nejsou tolik kontroverzní."