DISKUZE K ČLÁNKU Brawn: Výfuky budou hrát velkou roli

Systém výfuků, které představil Renault na svém voze, může být během sezony důležitou částí vozu. Tak důležitou, že se Ross Brawn domnívá, že jejich použití bude mít větší dopad, než použití dvojitých difuzorů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Brawn: Výfuky budou hrát velkou roli

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 17.03.2011 17:45 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Lojzko

    XXX
    Ak by využitie prúdenia výfukových plynov na prítlak monopostu nebolo také dôležité, veľký stratég Ross Brawn by sa nad tým určite nezamýšľaľ a nehovoril by o tom v tom zmysle, že je to ešte efektívnejšie riešenie ako dvojitý difúzor, lebo sa využíva kinetická energia výfukových plynov, ktorá je zadarmo! 11

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    XXX
    tak neviem ci sa nieco stalo? ale uz to funguje akurat som musel pouzit gif.
    i tak diky!

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    XXX
    Petr&redakcia:

    sorry za OT - mam "technicku" otazku:
    idem priznat farbu 19 18 a nejde mi nahrat avatar - (jpeg, 80x80, 6,21kB). Vyberiem ho (resp. zadam cestu a nic (nema sa objavit nejake tlacitko "nahrat"?) dam ulozit nastaveni a tiez nic. 19 Pouzivam IE.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Nesouhlasit má samozřejmě právo každý. 04 Nechápu ale, co se ti na tom nelíbí. Čím více toho proženeš difuzorem, tím větší přítlak získáváš (oproti křídlům to je to navíc přítlak téměř bez žádného aerodynamického odporu).

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • McMatej

      XXX
      Na to, aby se vzduch dostal zúženým prostorem tj. pod podlahou z bodu A do bodu B, musí být v bodě B menší tlak než v bodě A. Když chceš protlačit 2 x více vzduchu, musí být rozdíl tlaků 4 x větší. Tak praví Torrichelliho vzorec.

      Všichni tady o tom píšou ve smyslu, že to větší množství vzduchu (výfukových plynů) tam proleze jen tak samo od sebe. A s tím nesouhlasím a ještě mi nikdo nepčesvědčil o opaku.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Opravuji, samozřejmě pod podlahou rychle proudící vzduch - nízký tlak, proto pak následně ta přísavná síla.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • mdghm

    XXX
    Aby difuzor mohl správně fungovat a generovat díky Venturiho efektu přítlak, musí přes něj proudit vzduch - čím více, tím lépe. Týmy se ho proto snaží dostat co nejvíce pod podlahu, kde má vysoký tlak.

    To snáď nie, pod podlahou má byť naopak čo najnižší tlak, ktorý sa dosahuje čo najvyššou rýchlosťou prúdenia.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • McMatej

      XXX
      Také bych si dovolil nesouhlasit. Zejména s pasáží - čím více tím lépe. Více vzduchu pod podlahou neproteče jen tak. Ale o tom už jsme tady diskutovali myslím, že v níže odkazované diskuzi. 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • ickis

    XXX
    Nejak mi neni jasne, jak ty vyfuky vedene dopredu pomuzou vykonnosti. U dvojitych difuzoru je to jasne, zvysujou pritlak, ale tady?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000440

      uzivatel000440

      XXX
      Takto řešené výfuky by prý mohly mít vliv na přítlak podlahy vozu.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      XXX
      prejdi si diskusiu pod tymto clankom [odkaz na stránku]

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Tady je to podobné. Aby difuzor mohl správně fungovat a generovat díky Venturiho efektu přítlak, musí přes něj proudit vzduch - čím více, tím lépe. Týmy se ho proto snaží dostat co nejvíce pod podlahu, kde má vysoký tlak. Difuzor ho pak vysává ven, čímž vzniká přítlačná (přísavná) síla.

      Směrování plynů o vysoké energii již do přední části k náběžné hraně podlahy může zrychlit proudění pod podlahou, zvýšit hmotnostní průtok a tudíž vytvářet větší přítlak.

      Výfuky Renaultu však nejsou natočeny pod vůz, ale do strany. Existuje proto teorie, že by mohl foukat plyny spíše směrem ven, čímž by docházelo k utěsnění podlahy a následným aerodynamickým výhodám.

      Bavil jsem se o tom minulý týden s aerodynamikem Willemem Toetem, bez přesného modelování si však také netroufl říct, co přesně s plyny Renault dělá a jaká část z nich se následně dostává do difuzoru.

      (Někde tady v diskusi zaznělo něco o nadkritické rychlost - tu výfukové plyny nedosahují).

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Lojzko

        XXX
        Dosahujú u Renaultu, kde ukončenie výfukového potrubia je robené v tvare Lawalovej dýzy. Podobný efekt sa využíva u parných turbín, kde prehriata para, ktorá má vlastnosti plynu, prúdi nadkritickou rýchlostou, cez trysky v tvare Lawalovej dýzy. Ak ukončenie výfukového potrubia nie je takto urobené, dosahuje sa len ktitickej resp. podkritickej rýchlosti Renault preto domnuje ! Od r. 2013 to však bude ťažšie, lebo 4 valec bude produkovať 1/2 kapacity 8 valca výfukových plynov a budú spomalené v turbíne turbokompresora, ktorý bude prepĺňať motor stlačeným vzduchom, preto netreba na obmedzenie tohoto nič vymýšľať. Zavedením preplňovaných 4 valcov sa tento terajší efekt zníži, lebo budú točiť menej a to menej výfukových plynov o menšej rýchlosti bude k dipozícii a uvedený efekt už nebude taký dominujúci ! 01

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • McMatej

          XXX
          Když budu trochu odhadovat a počítat, tak nemůžu souhlasit ani s nadkritickou rychlostí, lavalovou dýzou, ani s poloviční produkcí výfukových plynů u 1,6 l přeplňovaného motoru.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      XXX
      Jo a zabudol som - "odfiltruj" si niektoré nezmysly napr. o nadkritickom prudeni (jak uz spominal Petr)

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000547

    uzivatel000547

    XXX
    Není to tak složité. je to o různých rychlostech proudění vzduchu. Teplý a studený mají různou rychlost a navíc ten teplejší je od výfuku. Nechci teď nějak machrovat, ale někde jsem četl, že rozdíl je zatraceně znát. A při dnešní aerodynamice......kdo ví.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000417

    uzivatel000417

    XXX
    Pěknej článek, ale možná by to chtělo jinou fotku , protože se opakuje (Ross Brawn: Většina pojede na tři zastávky...) 01

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama