Whitmarsh z nedostatku předjíždění viní okruhy

McLaren | foto: McLaren

Šéf McLarenu Martin Whitmarsh viní z nedostatku předjíždění konfiguraci okruhů. K čemu je spektakulární podívaná na pohádkové prostředí v Abú Zabí, když tento okruh nabízí nudné závodění?

:Na letištním okruhu jako je Cleveland, kde jsou široké zatáčky s více než jednou možnou stopou, byste viděli, jak je to snadné," říká Whitmarsh v rozhovoru pro Motor Sport.

"Když přijedete do Abú Zabí a vidíte, kolik peněz se tam proinvestovalo, pak máte špatné svědomí, když kritizujete okruh - je přece dobré, když lidé investují tolik peněz do sportu, který milujeme.

Na druhé straně můžete jen zaplakat nad promarněnou příležitost, když je jedna z nejdelších rovinek ve Formuli 1 zakončena šikanou, v níž je možná pouze jedna stopa, protože v tomto případě je předjíždění nevyhnutelně obtížné."


Z Velké ceny Kanady 2010

Šéf McLarenu krátce informuje o výsledcích analýzy předjížděcích manévrů: "Pokud detailně analyzujete předjíždění v uplynulých pěti letech, vyplyne z toho, že se 90 % skutečných předjížděcích manévrů odehrálo ve 12 zatáčkách. Nejedná se pouze o zatáčky, v nichž dochází k samotnému předjetí, ale také o zatáčky, které jim předcházejí.

Dobrým příkladem je Brazílie. Zázemí je katastrofální, ale závody jsou fantastické. Naproti tomu v Abú Zabí máme fantastické zázemí, ale přestože hostí finále šampionátu, každý kvůli povaze okruhu očekává jen průměrné závody.

Když začínáte budovat okruh v poušti bez zjevných stavebních a finančních omezení, pak je škoda, že nejdeme jednodušší cestou a neokopírujeme některé z nejskvělejších zatáček na světě," kritizuje Whitmarsh nové okruhy v kalendáři.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 34 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy