Shrnutí testů v Jerezu - Časy a ujeté vzdálenosti

Williams | foto: Williams F1 Team

Za námi jsou nabité čtyři dny, po které týmy Formule 1 letos podruhé společně testovali před zahájením sezóny 2011. Kdo se v Jerezu ukázal, jaký zajel nejrychlejší čas a kolik ujel kilometrů?

Testování se zúčastnilo 24 pilotů. Z nováčků se první dopoledne u Toro Rosso objevil Daniel Ricciardo, kterého později vystřídali závodní piloti Jaime Alguersuari a Sebastien Buemi. U Renaultu kromě Petrova testovali místo zraněného Kubicy Nick Heidfeld a Bruno Senna.

Nejvíce toho najezdil Fernando Alonso: 246 kol, což představuje solidní vzdálenost 1090 km. Jako druhý dostal nejvíce zabrat Michael Schumacher s 226 koly.

Tabulka obsahuje časy nejrychlejších kol, kterým stále není radno přičítat valného významu z několika důvodů: neznáme množství paliva; směsi pneumatik, na které daný čas zajeli; nevíme, zda v tom kole používali KERS a nastavitelné křídlo a neznáme program, který při tom plnili. Smysluplnější jsou časy z delších stintů, avšak kvůli neznalosti výše uvedených skutečností mohou i ty být zavádějící.

K nejrychlejšímu času Brazilce - 1:19,832 min - můžu uvést pouze to, že ho dosáhl hned v prvním kole stintu, který čítal 8 kol. Během něj pneumatiky hodně odcházely - čas se zhoršil o 3 sekundy na kolo - z toho usuzuji, že se jednalo o měkkou směs. Rubens později absolvoval simulaci závodu o 25 kolech na tvrdé směsi, která při tom degradovala o dvě vteřiny. Leccos to vypovídá o škále možností pro týmové stratégy v letošních závodech a charakteristice pneumatik Pirelli, které by se už příliš měnit neměly - dle sportovního ředitele Pirelli Paula Hemberyho před Barcelonou lehce upraví už jen super-měkkou směs.


Tab. č. 1 - Časy pilotů a ujeté vzdálenosti v Jerezu

Z ujetých vzdáleností je jasně vidět píle Ferrari, které za 4 dny ujelo přes 2050 km - suverénně nejvíce. Alonso si pochvaloval spolehlivost svého přejmenovaného stroje - F150th Italia, a tak měl dost prostoru pro vyhodnocování pneumatik Pirelli. V hodnocení výkonnosti byl ale Španěl opatrný, odmítal zatím hovořit o rychlosti rudého monopostu.

Velice dobře ovšem vypadá Red Bull, zvláště Vettelovy delší jízdy byly dojemné. RB7 byl také jediným vozem, který projížděl zatáčku č. 3 a 4 s otevřenou klapkou zadního křídla, zatímco Ferrari ji do čtvrté zatáčky muselo sklopit pro větší přítlak. Technický ředitel Sauberu James Key, který z počátku testování postával u první zatáčky, jen nechápavě kroutil hlavou nad rychlostí, s jakou do ní Red Bully najíždí a jak jdou jeho piloti brzy po plynu. Pokud někdo něco v Jerezu schovával, byl to rozhodně Red Bull.

Lepší obrázek si budeme moci udělat po Barceloně, kde tento pátek začíná třetí předsezónní testování - tentokrát i s HRT, které se rozhodlo natáčet raději s Pirelli, než využít možnosti testovat. Inu, Hispáncům o moc nejde, se starým vozem se projeli již ve Valencii, data nasbírali, a nový vůz stejně stále nemají hotový.


Tab. č. 2 - Vzdálenosti ujeté v Jerezu dle týmů

Další tabulka obsahuje počet ujetých kol z hlediska výrobců motorů. Cosworthu je zde v nevýhodě kvůli absenci HRT, načetly se mu tudíž kilometry pouze dvou týmů: Williamsu a Virginu. Ostatní dodavatelé motorů zásobovaly tři týmy. Ferrari krom stáje z Maranella používají také Sauber a Toro Rosso, Renault agregáty zásobuje krom svého týmu a Red Bullu letos také Lotus, s Mercedesy za zády jezdí krom mateřského Mercedesu rovněž McLaren a Force India.


Tab. č. 3 - Ujeté vzdálenosti dle dodavatelů motorů



Grafy - Znázornění ujetých vzdáleností v Jerezu dle týmů (vlevo) a výrobců motorů (vpravo)

 

Valencie a Jerez dohromady

Na závěr přidávám statistiku, jež obsahuje sečtené údaje z obou dosavadních testů ve Valencii a v Jerezu. Jsme v polovině předsezónního testování, kromě Barcelony nás na počátku března čeká ještě čtyřdenní test v Bahrajnu.


Tab č. 4 a 5 - Počet ujetých km během obou testů ve Valencii a v Jerezu dohromady

Kompletní fotogalerii můžete shlédnout zde.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 15 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy