O připravovaných úpravách jsme vás informovali minulý týden zde. V oblasti motorů se má přejít na čtyřválce o objemu 1,6 l s dvojitým přeplňováním. To se však stáji z Maranella, která pro své závodní vozy připravuje vlastní motory, příliš nelíbí. Ze současných 2,4 l osmiválců by raději přešli na šestiválce o objemu 1,8 l.
Luca Marmorini, který tam šéfuje oddělení motorů, pro italský Autosprint prohlašuje: "Od roku 2013 budeme potřebovat motor, který bude i při zamýšlených čtyřech jednotkách na sezónu dostatečně spolehlivý."
Proto je pro ořezání současného motoru pouze o dva válce. Instalace čtyřválců, na jejichž vývoj podle něj už ani nezbývá moc času, by vyžadovala také mnohem provedení větších změn v monopostech.
Přechod na šestiválce by dle něj byl jednodušší: "Změny je potřeba udělat s ohledem na vše ostatní, ne pouze jeden velký zásah."