„Věřím, že v příštích závodech se zlepšíme, ale je velmi těžké, ne-li nemožné, nějak dramaticky změnit vůz během sezóny bez testování. Když má vůz na počátku sezóny nějaké charakteristiky, je těžké je mezi závody změnit.
Ale jsem si jistý, že v příštím závodě se zlepšíme a potom se plně soustředíme na vůz pro příští sezónu, bez KERSu, a díky dohodě, které jsme s FIA dosáhli tento týden, podle jasných pravidel,“ řekl di Montezemolo.
Opět také zmínil, že Ferrari doplatilo na nejednoznačná pravidla v oblasti difuzorů: „Naneštěstí jsme začali sezónu se šedými pravidly. Bylo těžké zvolit správnou interpretaci, důkazem je to, že tři týmy, které vyhrávaly v šampionátu - Ferrari, McLaren a Renault - zvolily stejnou interpretaci a nejsou tak konkurenceschopné, jako dříve.
Je to jeden z důvodů našeho souboje, chceme stabilnější, jasnější a průhlednější pravidla. Udělali jsme vůz s KERSem, kvůli kterému je těžší, a spousta dalších týmů ho nemá. Takže když chce federace zavést KERS, musí být pro všechny stejný. Myslím, že je čas vrátit se k jasným pravidlům.“
Prezident Ferrari se nechce pouštět do dalších hádek, protože věří, že fanoušky už to unavuje. Jeho pohled na dohodu s FIA zůstává i přes poslední Mosleyho vyjádření pozitivní a chce se raději soustředit na vylepšení samotného sportu: „Pojďme přestat s dohady, protože F1 milujeme. Nechceme přispívat k ničení jejího kouzla a unikátních prvků.
Myslím, že jsme dosáhli tří velmi důležitých cílů: stability, nižších nákladů - to znamená návrat na úroveň z devadesátých let - a toho, že F1, což je velmi důležité, zůstane F1 a nestane se z ní F3. To je pro nás zásadní.
Musíme vylepšit vše, a proto se chceme více zapojit do rozhodování o sportu. Chceme více diváků na trati, levnější lístky, protože dnes jsou příliš drahé, a zlepšit show. Možná by mohly některé, nebo všechny, týmy jezdit se třemi vozy, mohlo by být více předjíždění, větší technologický výzkum, extrémní výkony a celkově větší soutěživost.“
Ferrari brzy přesune pozornost k další sezóně
Šéf Ferrari Luca di Montezemolo naznačil, že kvůli nepříliš úspěšné sezóně a omezenému testování se pozornost týmu po příštím závodě v Německu přesune na model pro rok 2010. Také chce ukončit hádky, které poškozují sport. Mosley se však veřejné omluvy asi nedočká.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Kouzelný David Copperfield? Několik žen tvrdí něco jiného, prý je obtěžoval!
-
Kouzelný David Copperfield? Několik žen tvrdí něco jiného, prý je obtěžoval!
-
Počasí na 14 dní: Meteorologové už vidí do příštího pracovního týdne
-
Anička Slováčková o boji s rakovinou: Nehraju si na hrdinku!
-
Fica čekají nejtěžší hodiny a dny, řekl Pellegrini po několika minutách s premiérem
-
Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu
-
Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu
-
Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak
-
Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl