Týmy, jejichž rozpočty patří mezi ty nižší, se už dohodly na návrhu stropu v hodnotě 60 milionů eur. Konkrétně se jedná o Brawn GP, Williams, Force India, Red Bull a Toro Rosso. Do něj by nebyly zahrnuty platy jezdců ani výdaje na nákup motorů a převodovek s tím, že pro motory a převodovky by platil společný limit 6,5 milionu.
Ani tato vyšší částka se ovšem nezamlouvá větším týmům jako je Renault. Flavio Briatore navrhuje 80 milionů a postupné snižování, které by v roce 2012 dosáhlo k 50 milionům eur. V případě, že FIA zavede pro Renault neschůdný návrh by automobilka s velkou pravděpodobností Formuli 1 úplně opustila.
Podobné stanovisko zaujal BMW Sauber, který ale neuvedl konkrétní částky. Podle šéfa týmu Thiessena je drastické snižování nákladů nebezpečné pro velké množství pracovních míst.
Největším odpůrcem návrhu je Ferrari, které je zcela proti jakémukoliv rozpočtovému stropu. Di Montezemolo se v Bahrajnu diskuzi na toto téma zásadně vyhýbal, nepřímo však FIA před jeho zaváděním varoval: „Ferrari má pro Formuli 1 velkou vášeň. Nic ale netrvá věčně.“
Zůstává otázkou, nakolik bude Ferrari prosazovat vlastní zájmy a zda jejich názor případně změní potřeba soudržnosti s FOTA.
Návrhy týmů na rozpočtové stropy
Už dnes FIA rozhodne o případném zavedení rozpočtového stropu od roku 2010 v hodnotě 33 milionů eur podle návrhu Maxe Mosleyho. Snad všem týmům se ale zdá tato částka příliš nízká, Ferrari je dokonce úplně proti.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Češi si na MS vychutnali Dány. Porazili je 7:4
-
Ze slov atentátníka mrazí! Proč útočil na Fica?
-
Kdo je Juraj Cintula, útočník, který střílel na Fica?
-
Fico krvácel do břicha. Lékaři ho stále operují
-
Atentátníkem, který střílel na Fica, má být slovenský spisovatel
-
Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu
-
Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu
-
Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak
-
Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl