Okruh v japonské Fuji na brzdy neklade vysoké nároky, týmy obecně zde s nimi nemají problémy (jako např. v Monze či Montrealu). Na 4563 m dlouhém okruhu, jenž jezdci v závodě obkroužili 67-krát, je pouze 7 míst, kde je třeba šlápnou na brzdu. Pouze v 1. a 4. zatáčce je třeba přitlačit trochu více, silou mírně přesahující 130 kg. Za celý závod tak zde jezdci namačkají na brzdu v součtu něco přes 41,2 tuny.
Na rozdíl od minulé analýzy jsem přidal i údaje z telemetrie o teplotě brzdových disků. Nejvyšší teploty jsou dosahovány v místech nejprudšího brzdění, tedy v první a čtvrté zatáčce - v té teplota převyšuje 980 ºC. S chlazením však nejsou problémy, protože si brzdy mají kde odpočinout. Následují zatáčky, kde se již tak prudce nebrzdí a a brzdy se stihnou bez problému ochladit.
Jezdci zde na brzdě letos v nejrychlejších kolech strávili pouze 14% času, zatímco loni to bylo 16% času jednoho kola. Neustále dochází k pokroku v používaných materiálech, aerodynamické efektivitě i gum Bridgestone Potenza, jejichž přilnavost se blíží přilnavosti kvalitní žvýkací gumy v ústech -náctiletého mladíka. Veškeré údaje vyčtete z tabulek pod následujícím náčrtem okruhu s jeho brzdnými body.
Zatáčka č. 1:
Počáteční rychlost: 323 km/h
Konečná rychlost: 80 km/h
Brzdná dráha: 146 m
Délka brzdění: 3,28 sec
Přetížení: 4,6 g
Teplota brzd: 939 ºC
Tlak na brzdový pedál: 135 kg
Zatáčka č. 2:
Počáteční rychlost: 282 km/h
Konečná rychlost: 231 km/h
Brzdná dráha: 54 m
Délka brzdění: 0,76 sec
Přetížení: 2,6 g
Teplota brzd: 667 ºC
Tlak na brzdový pedál: 77 kg
Zatáčka č. 3:
Počáteční rychlost: 259 km/h
Konečná rychlost: 136 km/h
Brzdná dráha: 100 m
Délka brzdění: 1,93 sec
Přetížení: 2,8 g
Teplota brzd: 712 ºC
Tlak na brzdový pedál: 88 kg
Zatáčka č. 4:
Počáteční rychlost: 300 km/h
Konečná rychlost: 65 km/h
Brzdná dráha: 128 m
Délka brzdění: 3,09 sec
Přetížení: 4,3 g
Teplota brzd: 981 ºC
Tlak na brzdový pedál: 133 kg
Zatáčka č. 5:
Počáteční rychlost: 199 km/h
Konečná rychlost: 131 km/h
Brzdná dráha: 63 m
Délka brzdění: 1,40 sec
Přetížení: 1,9 g
Teplota brzd: 601 ºC
Tlak na brzdový pedál: 56 kg
Zatáčka č. 6:
Počáteční rychlost: 195 km/h
Konečná rychlost: 97 km/h
Brzdná dráha: 96 m
Délka brzdění: 2,37 sec
Přetížení: 1,8 g
Teplota brzd: 568 ºC
Tlak na brzdový pedál: 56 kg
Zatáčka č. 7:
Počáteční rychlost: 215 km/h
Konečná rychlost: 108 km/h
Brzdná dráha: 86 m
Délka brzdění: 2,05 sec
Přetížení: 2,4 g
Teplota brzd: 582 ºC
Tlak na brzdový pedál: 70 kg
Analýza brzdění - Japonsko
Ve kterých místech se na Fuji Speedway brzdilo a jak? Projdeme si všechny zatáčky včetně nájezdových a průjezdných rychlostí, kolik metrů a vteřin brzdění zabralo, jaké to na jezdce kladlo nároky (přetížení, tlak na brzdový pedál) a podívame se také na teplotu, kterou brzdy dosahovaly
Doporučit článek
Další zprávy
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton
-
V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton