Od prvního závodu v příštím roce budou týmy omezeny pouze jedním motorem pro každý vůz na závodní víkend. Zatím co dnes jsou stavěny na životnost přibližně 350-400 km (jeden závod s malou rezervou), příští rok to bude muset být asi 700-800 km. Často se hovoří o tom, že ve snaze prodloužení životnosti motoru bude na úkor jeho výkon.
Před měsícem odhadoval Mario Theissen od BMW ztrátu výkonu o pouhých 10%. Nyní přišel Luca Marmorini od Toyoty s tím, že výkon neztratí motory vůbec: "Tato změna je jedna z největších za mnoho let. Musíme zdvojnásobit životnost motoru, ale jeho výkon je třeba také zachovat. Po pravdě, nemyslím si, že by se změna projevila úbytkem koňských sil. Budeme na tom pracovat, než odjedeme do Melbourne. Nová pravidla jsou velkou výzvou a je to dobré pro Formuli 1. Připravujeme se na to."
Toyota bude testovat tento týden ve španělské Valencii s upraveným letošním vozem TF103B, ale už s novým motorem RVX-04.
Marmorini: F1 příští rok výkon neztratí
Vedoucí vývoje motorů Toyota předpokládá, že motory F1 si zachovají výkon.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Jan Kraus a výročí talk show: 20 let na obrazovce! Bohdalová přiznala závist
-
Jan Kraus a výročí talk show: 20 let na obrazovce! Bohdalová přiznala závist
-
Bylo to UFO? Pentagon vyřešil jednu z největších novodobých záhad!
-
Netflix není jediný. Kde všude můžete sledovat filmy a seriály?
-
Zápal plic se nevyplatí podceňovat. Může vás i zabít
-
"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul
-
"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul
-
"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu
-
Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso