Od prvního závodu v příštím roce budou týmy omezeny pouze jedním motorem pro každý vůz na závodní víkend. Zatím co dnes jsou stavěny na životnost přibližně 350-400 km (jeden závod s malou rezervou), příští rok to bude muset být asi 700-800 km. Často se hovoří o tom, že ve snaze prodloužení životnosti motoru bude na úkor jeho výkon.
Před měsícem odhadoval Mario Theissen od BMW ztrátu výkonu o pouhých 10%. Nyní přišel Luca Marmorini od Toyoty s tím, že výkon neztratí motory vůbec: "Tato změna je jedna z největších za mnoho let. Musíme zdvojnásobit životnost motoru, ale jeho výkon je třeba také zachovat. Po pravdě, nemyslím si, že by se změna projevila úbytkem koňských sil. Budeme na tom pracovat, než odjedeme do Melbourne. Nová pravidla jsou velkou výzvou a je to dobré pro Formuli 1. Připravujeme se na to."
Toyota bude testovat tento týden ve španělské Valencii s upraveným letošním vozem TF103B, ale už s novým motorem RVX-04.
Marmorini: F1 příští rok výkon neztratí
Vedoucí vývoje motorů Toyota předpokládá, že motory F1 si zachovají výkon.
Doporučit článek
Další zprávy
-
MS v ledním hokeji: ČT hlásí problém! Populární expert měl vážnou nehodu
-
Petra Svoboda: PRVNÍ SLOVA po tragické smrti manžela (†39)
-
Petra Svoboda: PRVNÍ SLOVA po tragické smrti manžela (†39)
-
Pád ultralightu na Jihlavsku: Pilot nepřežil, nikdo další na palubě nebyl
-
Pád ultralightu na Jihlavsku: Pilot nepřežil, nikdo další na palubě nebyl
-
Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu
-
Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak
-
Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl
-
GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů