Od prvního závodu v příštím roce budou týmy omezeny pouze jedním motorem pro každý vůz na závodní víkend. Zatím co dnes jsou stavěny na životnost přibližně 350-400 km (jeden závod s malou rezervou), příští rok to bude muset být asi 700-800 km. Často se hovoří o tom, že ve snaze prodloužení životnosti motoru bude na úkor jeho výkon.
Před měsícem odhadoval Mario Theissen od BMW ztrátu výkonu o pouhých 10%. Nyní přišel Luca Marmorini od Toyoty s tím, že výkon neztratí motory vůbec: "Tato změna je jedna z největších za mnoho let. Musíme zdvojnásobit životnost motoru, ale jeho výkon je třeba také zachovat. Po pravdě, nemyslím si, že by se změna projevila úbytkem koňských sil. Budeme na tom pracovat, než odjedeme do Melbourne. Nová pravidla jsou velkou výzvou a je to dobré pro Formuli 1. Připravujeme se na to."
Toyota bude testovat tento týden ve španělské Valencii s upraveným letošním vozem TF103B, ale už s novým motorem RVX-04.
Marmorini: F1 příští rok výkon neztratí
Vedoucí vývoje motorů Toyota předpokládá, že motory F1 si zachovají výkon.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Mistři světa zničili POHÁR?! Video ze Staromáku mluví za vše!
-
Dagmar Havlová opět smutní! Srdce má rozbité na tisíc střepů
-
Dagmar Havlová opět smutní! Srdce má rozbité na tisíc střepů
-
Tragédie v Los Angeles. Seriálovou hvězdu (†37) zastřelili na ulici
-
Leo Gudas musí být hrdý! Syn Radko ho zlatem z Prahy překonal
-
Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?
-
"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine
-
GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval
-
Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy