„Mechanik utrpěl po doteku bočnice a volantu elektrický šok,“ vysvětloval Markus Duesmann z BMW. Vysoké napětí proběhlo palubní elektroinstalací do volantu a skrz podvozek z uhlíkových vláken. „Mezi těmito body bylo elektrické napětí.“
Naštěstí toto napětí neznamenalo pro jezdce ani mechanika žádné ohrožení, jelikož přes karbonová vlákna se dostala pouze malá část energie. „Ovšem, stačilo to na bolestivou reakci. Jezdec byl díky overalu a rukavicím izolován.“
BMW přednese své výsledky vyšetřování příští týden na setkání skupiny Technical Working Group. Dokumenty už poslalo do FIA.
Původce problému však nebyl KERS, ale chybující řídící jednotka. Než na to BMW přišlo, urazilo dlouhou cestu, jelikož bezpečnostní systémy nic nezaznamenaly. Především proto, že se jednalo o velmi vysoké napětí.
Německá stáj se tak velkou měrou podílí na bezpečnějším vývoji KERS. Navíc je nezbytné pro všechny týmy překontrolovat řídící jednotku, aby nedocházelo k podobným chybám.
BMW našlo příčinu problému s KERS
Při testování systému KERS ve španělském Jerezu došlo k incidentu, kdy se mechanik dotkl monopostu a dostal elektrický šok. BMW nevědělo, co výboj způsobilo. Po dlouhém bádání nakonec záhadu vyřešilo.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball