„Mechanik utrpěl po doteku bočnice a volantu elektrický šok,“ vysvětloval Markus Duesmann z BMW. Vysoké napětí proběhlo palubní elektroinstalací do volantu a skrz podvozek z uhlíkových vláken. „Mezi těmito body bylo elektrické napětí.“
Naštěstí toto napětí neznamenalo pro jezdce ani mechanika žádné ohrožení, jelikož přes karbonová vlákna se dostala pouze malá část energie. „Ovšem, stačilo to na bolestivou reakci. Jezdec byl díky overalu a rukavicím izolován.“
BMW přednese své výsledky vyšetřování příští týden na setkání skupiny Technical Working Group. Dokumenty už poslalo do FIA.
Původce problému však nebyl KERS, ale chybující řídící jednotka. Než na to BMW přišlo, urazilo dlouhou cestu, jelikož bezpečnostní systémy nic nezaznamenaly. Především proto, že se jednalo o velmi vysoké napětí.
Německá stáj se tak velkou měrou podílí na bezpečnějším vývoji KERS. Navíc je nezbytné pro všechny týmy překontrolovat řídící jednotku, aby nedocházelo k podobným chybám.
BMW našlo příčinu problému s KERS
Při testování systému KERS ve španělském Jerezu došlo k incidentu, kdy se mechanik dotkl monopostu a dostal elektrický šok. BMW nevědělo, co výboj způsobilo. Po dlouhém bádání nakonec záhadu vyřešilo.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Všichni ho známe, jaký je ale princ William v soukromí? Zdroj z královského paláce promluvil!
-
Před 30 lety zahynul legendární Ayrton Senna: Vzpomíná na něj celý svět
-
Pink před jejími koncerty okradli!
-
Freddie Mercury překvapivě nikdy neměl být zpěvákem!
-
Richard Gere přiznal: Neměl jsem peníze na jídlo, hladověl jsem!
-
Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?
-
Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese
-
"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg
-
Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO