Po skončení aktivní kariéry pracoval pro BMW Motorsport a vždy byl zastáncem vlastního mnichovského týmu. BMW se však stále spoléhalo na spolupráci s Williamsem a Gerhard se rozhodl F1 opustit, aby se znovu vrátil v pozici spolumajitele soukromého týmu Toro Rosso.
„Musím se přiznat, že F1 mých časů se mi líbila více. Tehdy to bylo hlavně o jezdci, dnes rozhoduje elektronika, taktika, obchod, reklama, politika i média. V mé době znamenal dobrý jezdec vteřinu na kolo, dnes tak maximálně dvě desetiny. Také šlo o kompromisy, které musel jezdec dělat, hodně to bylo o reflexech a i riziko bylo výrazně větší. Neexistovaly žádné bezpečnostní zóny vedle zatáček, jen tvrdá svodidla. Přes to všechno byla tehdejší F1 hezčí,“ rekapituluje její proměnu bývalý pilot a dodává, že i věk a doba v kokpitu strávená pohled na závody mění.
„Jako mladý jsem si na nic nestěžoval, byl jsem šťastný, že mohu závodit v F1 a bylo mi jedno, že nemám nejlepší auto, že je špatné počasí, prostě jsem jen sedl do sedačky a letěl po dráze. V závěru kariéry mi však vadilo téměř vše. Když začalo pršet, okamžitě jsem měl po náladě, přitom na začátku mi to přišlo jako nejlepší možná zábava a skutečně jsem si ji užíval.“