Druhý den testů v Bahrajnu nejrychlejší Ferrari, Red Bull ztrácel tři čtvrtě sekundy

Charles Lecler s novým Ferrari SF-24 při testech v Bahrajnu | foto: Pirelli

Ve čtvrtek pokračují druhým dnem společné testy všech týmů Formule 1 v Bahrajnu. Po včerejším ověřování základních funkcí svých nových monopostů a prvním změnám v nastaveních dnes půjdou po výkonu i závodních simulacích.

Druhý den testů končí, nejrychleji jel Sainz
Druhý den testů je u konce. Nejrychlejší čas zajel Carlos Sainz na měkké C4 směsi o 0,758 sekundy před Sergiem Pérezem a Lewisem Hamiltonem, jenž zaostával již přes 1,1 s. 

Nejvíce kol si připsal Mexičan s Red Bullem: 129, což v Sáchíru odpovídá vzdálenosti 698,15 km. Přes 100 kol se přehoupli také Hamilton a Sargeant. V součtu obou jezdců zvládlo největší vzdálenost Ferrari (746,9 km).



Ricciardo jde na páté místo

Daniel Ricciardo nazul červené pneumatiky a jde na páté místo s časem 1:31,4. Ve srovnání s Carlosem Sainzem však nejde o nikterak zázračné kolo. 

Hodinu před koncem v čele stále Sainz
Hodinu před koncem druhého dne předsezónních testů vévodí výsledkové listině stále Carlos Sainz s časem 1:29,9. Následuje druhý Hamilton (1:31,0 na tvrdších pneumatikách) Za Britem se seřadili Norris a Pérez. 


Mercedes formu skrývá 
S Výjimkou včerejšího problému je spolehlivost Mercedesu dobrá a oba jezdci si ji pochvalují. Výkonnost Mercedesu jsme ale zatím neviděli. Tým se soustředí na dlouhé jízdy a sběr dat. 


Red Bull na vlně
„Všechno funguje, jak má," hlásí odborný poradce Red Bullu Helmut Marko. Ten si zároveň všímá výkonů soupeřů. Podle Marka se McLaren chová nervózně, kdežto Ferrari má (opět) problémy s pneumatikami. Formu Mercedesu Rakušan zatím odhadovat nechtěl. 

Albon o své budoucnosti
„Ve skutečnosti záleží na vašich výkonech, na ničem jiném." V souvislosti s nynějším jezdcem Williamsu se mluví o opětovném angažmá v Red Bullu. Rakouská stáj má Albonovi údajně nabízet kontrakt v délce trvání tří let. 

Sainz jede
Sainz s Ferrari zajel čas 1:29,921 min na C4 pneumatikách.

Pérez s technickými problémy
Red Bull Sergia Péreze zřejmě postihly technické problémy. Mexičan se se svým vozem sotva dobelhal do boxů. 

Stake spokojený s velkým pokrokem
Šéf švýcarského týmu Alessandro Alunni Bravi hodnotí průběh testu: "Musíte si stanovovat ambiciózní cíle, protože loňský rok byl zklamáním. Musíme dosáhnout velkého pokroku, nestačí jen získat několik desetin. Směr, který jsme se během zimy vydali, byl správný, což bylo potvrzeno na dráze tím, jak jsme se zlepšili v oblastech, jež jsme považovali za slabé. Musíme dále auto vyvíjet, protože stále lze dosáhnout zisků. První den pro nás byl nicméně pozitivní."

Rudá krasojízda
Sainz překonává včerejší čas Red Bullu, letošní rekord Bahrajnu posouvá na 1:30,686 min. To už má ovšem obuty měkké C4 pneumatiky.

Sainz nejrychlejší
Carlos se dále zlepšuje, nyní se dostal na 1:31,397 min, což je jen o 54 tisícin pomalejší než včerejší rekord Verstappena. Ferrari to šlape, neznámou jsou je však množství paliva v nádrži, nastavení vozu a výkonu pohonné jednotky. Přidal i Norris (1:31,622), jenž se dostal na druhé místo před Leclerca.

Obě Ferrari nahoře
Sainz (1:31,856) překonává Hamiltona a je druhý, o desetinu za dopoledním časem svého týmového kolegy Leclerca. Dobrou rychlost prokazuje také Bottas (1:32,227), také on předčí Hamiltona - všichni na C3 pneumatikách.

Hamilton stoupá
Sedminásobný šampion s Mercedesem se dostal na čerstvých středně-tvrdých (C3) pneumatikách na druhou příčku (1:32,273  min), na Leclerca, jehož právě střída Sainz, mu však stále schází přes půl sekundy.


Pérez sbírá kilometry
Mexičan je po Leclercovi a Hamiltonovi dnes třetím pilotem, který zvládl přes 50 kol - nyní jich má nejvíce (55) a pokračuje v kroužení. Zatím drží s časem 1:32,879 pátou příčku, před ním jsou Stroll, Sargeant a Piastri s Leclercem.

Norris vystřídal Piastriho
Lando převzal oranžový monopost od svého týmového kolegy. Týmy se chystají na závodní simulace, snaží se při nich o konzistentní tempo, vstupují do nich s plnou nádrží. Porovnání časů z těchto jízd má o něco větší vypovídací hodnotu zajímavější než nejrychlejší záblesky na jedno kolo.


Odpoledne zahajuje Leclerc
Ve 12 hodin se na konci boxové uličky rozsvítila opět zelená a Ferrari vyráží z boxů. Mechanici museli Leclercovi vyměnit podlahu poté, co si ji poškodil o uvolněné víko kanálu, podobně jako loni v Las Vegas. Odpolední část bude pokračovat do 17 hodin. Charlese, jehož na dráze doprovází Sergio Pérez, má po 30 min vystřídat Carlos Sainz, jak měli původně v plánu, než byl den narušen červenými vlajkami.

První červená
V 10:22 došlo k prvnímu přerušení testů, Albon s Williamsem zůstal stát na trati, byl však rychle odklizen ještě za žlutých vlajek. Leclerc si však krátce poté stěžoval na úlomky v zatáčce č. 11.

Ale nejde jen o úlomky. Inspekce dráhy odhalila uvolněné víko kanálu v nájezdu do zatáčky. Dorazil safety-car a vypadá to na úpravu. Uvolnil ho Leclerc a dílo zkázy poté dokonal Hamilton. Leclerc si při dalším průjezdu o něj poškodil auto. Stojí se už více než 30 min.

Dopolední část nebude obnovena, obědová plánována od 12 do 13 hodin našeho času bude o hodinu posunuta (na 11 hodinu), aby týmy nepřišly o cenný čas na dráze.


Spolehlivost na prvním místě

Všichni stále krouží bez velkých problémů, včera ani dnes jsme se nedočkali ani jednoho přerušení. Na čele stále Leclerc před Piastrim, za nimi jsou seřazeni Sargeant (1:32,578), Pérez (1:32,879) a Alonso (1:33,053) s Hamiltonem (1:33,225).

Nejvíce kol (40) má na svém kontě Cunoda, jenž se věnuje plné závodní simulaci. Přes 30 kol ujeli i Hamilton s Gaslym, nejméně Hülkenberg (25). Včera jich dal dohromady nejvíce Haas (148 kol), Velká cena Bahrajnu je přitom vypsána na 57 kol.


McLaren stále druhý
Piastri (1:32,328) za volantem oranžového vozu stíhá zatím nejrychlejšího Leclerca (1:31,750), na kterého ztrácí něco přes půl sekundy. Vůz MCL38 vypadá na trati dobře.

Výkonný ředitel Zak Brown o něm uvedl: "Pokud jsou data z vývoje přesná, tak si myslím, že bychom do sezóny měli vstoupit docela silně. Nevidím důvod, proč bychom v určitou dobu během roku nemohli vyhrávat závody." Otázkou po včerejším galapředstavení Verstappena nicméně zůstává, jestli budou mít i na Red Bull. A to se netýká jen McLarenu, ale i všech ostatních týmů.


Fotogalerie
Další nadílka snímků v naší fotogalerii z testů v Bahrajnu, najdete ji zde.


Hamilton poprvé v akci
Lewis dnes převzal otěže W15, jeho posledního Mercedesu. Jeho týmový kolega George Russell byl s jeho ovladatelností včera spokojený: "Od počátku jsem cítil, že máme dobrý základ, od kterého se odpíchnout. Ujeli jsme spoustu kol a máme hodně dat.

Den jsme zakončili na docela dobré pozici. Celkově se W15 chová při jízdě příjemněji než loňské auto. Víme, že to není o pocitech, ale o rychlosti. Přesto byl dnešek o učení se a ne o nahánění výkonnosti. Soustředili jsme se v tomto testu na sebe. Až příští týden uvidíme, jak jsem na tom ve srovnání s ostatními."

Na Stříbrném šípu se momentálně pracuje, Hamilton si dává kratší přestávku po úvodních 13 kolech a pátém čase (1:37,135).


Leclerc rychlý od rána
Pilot Ferrari se velmi brzy dostal na 1:31,822, což by mu včera zajišťovalo druhou příčku za Verstappenem se ztrátou půl sekundy. Teplota dráhy dosahuje 31,5 °C, vzduch 22,3 °C. Monačan během první půlhodiny ujel již 11 kol.

Charles Leclerc s novým Ferrari SF-24 v Bahrajnu | foto: Scuderia Ferrari


Red Bull se rozjíždí pomaleji
Max Verstappen včera předvedl nejrychlejší kolo (1:31,344 min, video) s velkým náskokem, dnes je za volantem Sergio Pérez, jenž ihned najel do měřeného kola - žádná instalace ani návštěva mechaniků: 1:40,323. Vše ale nejde hladce, objevil se u něj drobný požár v oblasti pravé přední brzdy.

Podle odborného poradce Helmuta Marka jejich náskok ale nebude tak drtivý, jak včera předvedli (přes 1,1 sekundy na nejbližšího soupeře): "Není tak velký, jak vypadá. Byli jsme jediní, kdo vyjel na trať za chladnějších večerních podmínek na čerstvých středně-tvrdých pneumatikách. To vysvětluje ten velký skok, který jsme odpoledne udělali." O kolik jsou podle něj před soupeři? "Odhadujeme, že aktuálně jsme o tři desetiny napřed."


Kde sledovat testy
Oficiální kanál Formule 1 přináší nejen textové zpravodajství, ale také časomíru a přímý televizní přenos z testů (F1TV), proto zde budeme stručnější než v předchozích letech.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy