Umělé navyšování výkonu motoru Renault by mohlo F1 zničit, varuje šéf Mercedesu + ANKETA

Pohonná jednotka Mercedesu F1 | foto: Mercedes AMG F1 Team

Formule 1 v současné době řeší, jak naložit s výkonnostním deficitem stáje Alpine, jejíž pohonná jednotka začíná výrazně ztrácet na konkurenci. Snahou vedení šampionátu je konvergence výkonu. Otázkou je, jak toho nyní dosáhnout, když někteří zkrátka ve vývoji odvedli lepší práci.

Motor Renault pohánějící monoposty Alpina A523 podle zpráv ztrácí až 30 koní na soupeře v podobě Ferrari, Hondy a Mercedesu. FIA na základě svých nezávislých kontrol připouští, že deficit přesahuje 22 koní. Francouzská stáj proto nyní požaduje, aby ji byl zvýšen maximální průtok paliva, který je stanoven pravidly (100 kg/h).

Komise F1 tuto záležitost proto předala Poradnímu výboru pro pohonné jednotky, aby přišel s návrhy na to, jak si poradit s touto významnou výkonnostní odchylkou.

Podle šéfa Mercedesu Tota Wolffa však zvýšení průtoku paliva pouze pro jednu stáj nepřipadá vůbec v úvahu: "Zábava jde ruku v ruce se sportem. To, že musíte zkrátka tvrdě pracovat na úspěchu je důvodem, proč je sport tak důvěryhodný."

"Jakmile společně poznáme, kolik výkonu schází, pak můžeme diskutovat o tom, kolik hodin na dynamometru a žolíků poskytneme navíc. To je něco, o čem musíme hovořit," komentuje Wolff.

Lewis Hamilton s vylepšeným Mercedesem W14 ve Velké ceně Belgie | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Ale dotknout se věcí, jako je průtok paliva nebo 'výkonnostní rovnováha' je katastrofou a dokladem krachu Formule 1. O tom bychom vůbec neměli mluvit," varuje šéf Stříbrných šípů, které drží druhou příčku v šampionátu konstruktérů za Red Bullem, zatímco Alpine je šesté za McLarenem.

Do Belgie přivezly velký balík vylepšení čítající nové bočnice, podlahu a zadní křídlo, Lewis Hamilton a George Russell se však po delší době opět potýkali s poskakováním monopostu v důsledku přísavného efektu (tzv. porpoisingem): "Naše nástroje pro měření přítlaku, které posledních deset let byli tak pozitivní, momentálně nefungují," vysvětluje Wolff.

A na adresu dominujícího Maxe Verstappena, který po dalším vítězství vede mezi piloty s obrovským náskokem, dodává: "Myslím, že ho zkrátka musíme ignorovat, protože druhý Red Bull ukazuje, jak jsme na tom. Bez Maxe bychom měli vyrovnanou bitvu a fantastickou sezónu."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 41 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy