Motor Renault pohánějící monoposty Alpina A523 podle zpráv ztrácí až 30 koní na soupeře v podobě Ferrari, Hondy a Mercedesu. FIA na základě svých nezávislých kontrol připouští, že deficit přesahuje 22 koní. Francouzská stáj proto nyní požaduje, aby ji byl zvýšen maximální průtok paliva, který je stanoven pravidly (100 kg/h).
Komise F1 tuto záležitost proto předala Poradnímu výboru pro pohonné jednotky, aby přišel s návrhy na to, jak si poradit s touto významnou výkonnostní odchylkou.
Podle šéfa Mercedesu Tota Wolffa však zvýšení průtoku paliva pouze pro jednu stáj nepřipadá vůbec v úvahu: "Zábava jde ruku v ruce se sportem. To, že musíte zkrátka tvrdě pracovat na úspěchu je důvodem, proč je sport tak důvěryhodný."
"Jakmile společně poznáme, kolik výkonu schází, pak můžeme diskutovat o tom, kolik hodin na dynamometru a žolíků poskytneme navíc. To je něco, o čem musíme hovořit," komentuje Wolff.
"Ale dotknout se věcí, jako je průtok paliva nebo 'výkonnostní rovnováha' je katastrofou a dokladem krachu Formule 1. O tom bychom vůbec neměli mluvit," varuje šéf Stříbrných šípů, které drží druhou příčku v šampionátu konstruktérů za Red Bullem, zatímco Alpine je šesté za McLarenem.
Do Belgie přivezly velký balík vylepšení čítající nové bočnice, podlahu a zadní křídlo, Lewis Hamilton a George Russell se však po delší době opět potýkali s poskakováním monopostu v důsledku přísavného efektu (tzv. porpoisingem): "Naše nástroje pro měření přítlaku, které posledních deset let byli tak pozitivní, momentálně nefungují," vysvětluje Wolff.
A na adresu dominujícího Maxe Verstappena, který po dalším vítězství vede mezi piloty s obrovským náskokem, dodává: "Myslím, že ho zkrátka musíme ignorovat, protože druhý Red Bull ukazuje, jak jsme na tom. Bez Maxe bychom měli vyrovnanou bitvu a fantastickou sezónu."